Follow us for faster update on what's new and hot!

Cari novel

PERINGATAH BERHEMAH

BORANG PESANAN INI HANYA UNTUK PEMBELI YANG SERIUS SAHAJA. SILA BUAT PESANAN JIKA ANDA SERIUS MAHU MEMBELI. BACK-OUT BUYER TIDAK DIALU-ALUKAN DI SINI!

Preview

get this widget here

Wednesday, 28 September 2011

AKAN DATANG PILIHAN NOVEL KAFE Kelat-kelat Sayang~Izzul Izzati

Kelat-kelat Sayang~Izzul Izzati
Penerbit: SR Publications

Harga: RM24.90

Wajah manis Salina pasti bertukar warna hijau kelat setiap kali bersua muka dengan insan yang bernama Aizam Zafran. Panggilan nama yang tidak tercatat di dalam surat beranak menyemarakkan lagi api kemarahan di jiwa Salina.

"Hai, itik!"

Hampir terlompat Salina mendengar teguran yang terasa dekat sekali di telinganya. Anak mata ditalakan ke arah wajah pemilik yang menegur. Seperti biasa Aizam membuat iklan gigi tidak berbayar di hadapan matanya. Argh! Mahu sahaja dia mencabut satu persatu gigi Aizam. Kemudian dirangkai menjadi rantai itik dan dikalungkan ke leher.
...
"Semalam tak datang sekolah, itik deman terendam air ke?" Aizam terkekek ketawa."Eii! Anak hantu ni!" Salina menggigit bibir, tanda geram. Pagi-pagi lagi sudah membuat urat sarafnya kembang dan berangin satu badan."Tak baik tau, marah-marah dengan bakal kekasih."Aizam tersengih nakal.

Sekelat-kelat wajah Salina namun tetap manis di mata Aizam dan membangkitkan rasa sayang di hati. Namun sikap Aizam yang menyakitkan hati Salina menenggelamkan perasaan cinta sejati Aizam. Apatah lagi Salina dipertemukan kembali dengan cinta yang terlondeh di tengah jalan sepuluh tahun yang lalu. Rombongan peminangan Aizam membuatkan hidup Salina huru-hara seketika. 3 Misi pendamai perlu dilunaskan segera bagi menyekat kemaraan rombongan Aizam. Persoalan pertama. Berjayakah misi Salina? Berjayakah dia meraih cinta lamanya? Berjayakah Salina menghalang dari jari manisnya di sarungkan cincin oleh emak Aizam? Biarpun begitu perjalanan hidup Salina rupanya tidak semanis angan-angannya. Bercinta dengan A, bertunang dengan B. Mengadap tok kadi dengan C. Umpama menelan ubat, biarpun pahit namun terpaksa ditelan demi meneruskan kehdupan.

Apa yang terjadi ada hikmah di sebaliknya Seumpama buah manggis, biarpun kulitnya rasa pahit dan kelat tetapi isinya tetap manis dan enak di makan

Menunggu Kereta Api~Norhayati Berahim (NB Kara)

Menunggu Kereta Api~Norhayati Berahim
Penerbit: NB Kara
ISBN: 9789675229312
Harga: RM29.50


Zarul sudah selamat dinikahkan. Karina tahu, berendam air mata darah sekali pun, segalanya tidak mungkin dapat ditarik balik. Biarlah...biarlah lelaki itu bahagia. Tetapi, bahagiakah Zarul kalau perkahwinan itu bukan dengan relanya? Dia berkahwin dengan kakak ipar sendiri.

Kasihan lelaki itu. Lelaki yang mengajak dia berkahwin lari. Lelaki yang telah diikat kaki dan tangannya. Tuhan, barulah dia tahu berapa deritanya putus cinta. Betapa deritanya perasaan yang berkecamuk ini. Zarul tidak putus-putus menelefonnya, tidak putus-putus menghantar SMS kepadanya. Dia membaca SMS itu tetapi dia tidak membalasnya. Dia mahu menjauh. Bagi dia, itu sahaja jalan terbaik buatnya. Melupakan dan waktu akan membantunya.

Gulai Pisang Ikan Masin ~Szalies (Jemari Seni)

Gulai Pisang Ikan Masin ~Szalies
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-72-2
Harga: RM20.00
Tarikh terbit: 7 Oktober 2011


Kenangan I

“Memang dasar lembiklah kau ni! Macam pondan... itu pun dah nak nangis, cubalah tahan sikit!”

“Mana ada budak jantan yang nak kawan dengan dia. Itu fasallah dia pun lembik macam perempuan!” kata Leman Kemek sambil ketawa.

Kenangan II

“Oiii… lembam, kau cari apa tu?” tanya Atan Gemuk sambil mengunyah tebu.

“Amboi, ko tengok tu! Bukan main sombong lagi labi-labi sekor ni. Aku tanya pun tak nak jawab!” Leman Kemek menongkat basikalnya.

“Ipin!” Mereka menjerit nama Ipin serentak.

“Adoiii!!!” jerit Ipin kuat; sambil menyapu mukanya yang berlumur 'krim' betik.

Ipin atau Ariffin, sentiasa dibuli oleh Leman Kemek, Jemair, Pejai dan Atan Gemuk. Salmah, Hanim dan Latifahlah menjadi heroin yang selalu menyelamatkannya. Hidup dia sentiasa diuji. Dia kehilangan emaknya ketika berusia 12 tahun. Dia terpaksa berhenti sekolah kerana menjaga ayahnya yang dikatakan gila. Bagaimana Ipin dapat menghadapi liku-liku hidup yang penuh dengan ujian ini sehingga dewasa?

Oh ya, macam mana pula akhir kisah cintanya dengan heroin Kampung Sempadan Hulu, Cik Tipah Loyar tu? Amboi, tak padan dengan lurus bendul, ada hati dengan anak ketua kampung!

Mahkota Jiwaku~MYZARA AB. FATTA (Buku Prima)

Mahkota Jiwaku~MYZARA AB. FATTA 
Penerbit: Buku Prima 
Harga: RM 22.90 
ISBN: 978-967-0342-03-0 
Tarikh Terbit: 5 Okt 2011 

Percintaan Shafiq dan Teh Saffiya terhalang dek permusuhan keluarga. Teh Saffiya mengambil keputusan menerima cinta Shamsul Bahrin. Malangnya Shamsul Bahrin gagal memperisterikan Teh Saffiya akibat perbuatan yang dirancang Shafiq. Nadiya telah menimbulkan kekecohan dan menuduh Shafiq merogol dirinya. Kemunculan semula Rizal mewarnai hidup Teh Saffiya yang dicintai dalam diam walaupun Shafiq sentiasa memburu cintanya itu. Berjayakah Shafiq kali ini? Atau Rizal pengganti dirinya?

Promosi 20% potongan (sementara stok masih ada)



Dr. Cinta~SOLD

Thursday, 22 September 2011

Tulis Novel~Maria Kajiwa (Aurora Creative )

Anda berminat mahu menjadi penulis novel? Tapi tak tahu teknik penulisan yang berkesan? Usah bimbang. Kami boleh bantu. Dapatkan buku rujukan mengenai cara-cara menulis novel. TULIS NOVEL....ANDA PUN BOLEH!


Buku ini sesuai dijadikan rujukan bakal penulis novel dan juga penulis novel yang ingin memperbaiki mutu penulisan dan gaya persembahan mereka.

Tulis Novel~Maria Kajiwa
Penerbit: Aurora Creative
ISBN: 9789671007709
Harga asal: RM36.00
HARGA PROMOSI TERHAD: RM30.00 sahaja
Pos laju seluruh Semenanjung RM7.00
Pos parcel Sabah/Sarawak RM9.00


Buku ini mengandungi 3 bahagian utama iaitu:

1)    Proses penghasilan sesebuah manuskrip
Bermula daripada langkah memahami apa itu manuskrip, memilih idea, mengembangkan idea, memulakan cerita,  kepelbagaian persembahan, proses-proses yang perlu dilalui termasuk pemeraman idea sehinggalah ke peringkat suntingan.

2)    Terma-terma dan tips-tips penulisan yang penting.
Penerangan mengenai beberapa terma-terma penting yang dijadikan bahan bantu dalam penghasilan sesebuah manuskrip genre seperti plot devices, cilffhanger, page turner, sleeping aid dll,  sehinggalah pemahamaan mengenai kategori dan genre.

3)     Motivasi dan pemahaman secara keseluruhan
Penerangan mengenai pembahagian masa, memahami gelombang otak, menaikkan semangat, menguruskan stres dan tekanan sehinggalah kepada menghadapi penolakan.


Tuesday, 20 September 2011

Semarak Cinta~Hijratul Akisya (Kaki Novel)

Semarak Cinta~Hijratul Akisya
Penerbit: Kaki Novel
ISBN: 978-967-5067-85-3
Harga: RM 20.00


‘Buaya darat terlaris’, itulah gelaran yang diberikan rakan-rakan kepada Adi Hamidi kerana sikap kasanovanya. Teman-teman wanitanya hanya dianggap sebagai teman untuk bergembira. Tidak pernah ada sedikit pun rasa cinta yang terbit daripada perkenalannya dengan teman-teman wanitanya kini setelah dia dipermainkan oleh bekas kekasihnya. Akibat kecewa dengan cinta pertama, dia menghukum semua wanita dengan menganggap bahawa cinta suci seorang wanita tidak pernah wujud.

Lantaran sikap kasanovanya itu membuatkan Kapten Mohamad, ayah kepada Adi Hamidi terpaksa campur tangan dalam hal perkahwinannya. Memandangkan umurnya yang sudah meningkat, Kapten Mohamad membuat keputusan untuk mengatur perkahwinan Adi Hamidi dengan anak rakan baiknya yang telah lama terpisah.

Demi kasih sayang dan rasa tanggungjawab kepada kedua ibu bapa telah mengikat Adi Hamidi dan Nur Alia dalam satu ikatan pernikahan tanpa rasa cinta dari kedua-dua belah pihak. Walaupun begitu, Nur Alia tetap menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. Dia cuba menjadi seorang isteri yang terbaik kepada Adi Hamidi sekali gus berusaha untuk menghapuskan tanggapan buruk dan melunturkan ego sang suami dengan cinta dan kesetiaan yang ditunjukkannya.

Tanpa disedari, perasaan sayang kepada isterinya semakin hari semakin terserlah. Namun, ada sahaja dugaan yang melanda setiap kali mereka baru sahaja mahu mengecapi rasa bahagia. Ada sahaja pihak yang iri hati dengan kebahagiaan yang baru sahaja mahu menunjukkan sinarnya. Dapatkah mereka mengharungi semua dugaan ini?.

Biarkan Ia Berlalu~Sha Ibrahim (Kaki Novel)



Biarkan Ia Berlalu~Sha Ibrahim
Penerbit: Kaki Novel
Harga: RM 37.00
ISBN: 978-967-5067-86-0

Pengkhianatan dan sikap dengki Tan Sri Khalid terhadap keluarga Nadia telah mengubah kehidupan gadis itu. Namun dia tetap tabah menerima untuk hidup dalam kesederhanaan selagi Johan anak Tan Sri Khalid sentiasa di sisi. Sehingga pada satu tahap kesabarannya telah goyah apabila Johan sendiri telah memutuskan hubungan mereka semata-mata kerana beberapa keping gambar ‘panas’ hasil pakatan mummy Johan, Puan Sri Normah dan calon menantu kesayangannya, Erin. Sejak daripada itu, telah tersemat satu perancangan untuk membalas dendam terhadap keluarga Johan.

Lima tahun Nadia membawa diri ke luar negara di samping mempelajari selok-belok perniagaan daripada Jason, seorang ahli perniagaan yang berjaya di UK. Dalam tempoh itu juga Nadia telah berjaya menubuhkan Friends Corporation di Malaysia sambil dibantu oleh dua sahabat karibnya: Tiara dan Baby. Nadia memberi sepenuh kepercayaan kepada dua sahabatnya itu untuk menerajui Friends Corporation di samping mempunyai muslihatnya tersendiri. Setelah mendapat tahu Johan akan berkahwin dengan Erin, Nadia pulang ke tanah air dengan membawa seribu satu azam.

Di Syarikat Friends Corporation telah menemukan Nadia dengan Syafiq, akauntan hebat syarikat mereka. Namun, untuk melicinkan rancangan balas dendamnya terhadap Tan Sri Khalid, Nadia terpaksa merahsiakan identitinya sebagai pemilik sebenar Friends Corporation daripada sesiapa termasuk ibu, Abang Im dan juga Syafiq. Oleh itu, Nadia memohon jawatan sebagai setiausaha kepada Syafiq a.k.a Lion King! Sikap keras kepala dan suka melawan Nadia menyebabkan Syafiq tertarik untuk menerima Nadia sebagai setiausahanya. Pelik! Namun, di sebalik sikap Si Lion King dan keras kepala Nadia sebenarnya telah menimbulkan satu perasaan halus dalam diri masing-masing tetapi kedua-duanya menafikan. Bagi Nadia, Syafiq telah mempunyai seseorang yang istimewa yang bernama Mia Khaisarah manakala bagi Syafiq, terlalu banyak rahsia dalam diri Nadia yang membuatnya keliru.

Adakah benar Nadia di mata Syafiq hanyalah seorang setiausaha ‘kesayangan’nya sahaja? Bila pula Nadia akan menonjolkan dirinya yang sebenar dan bagaimana dengan reaksi Syafiq? Seterusnya, terbalaskah dendam Nadia terhadap Tan Sri Khalid? Bagaimana pula dengan Johan? Dapatkah dia menerima kebenaran di atas apa yang pernah berlaku ke atas Nadia? Bagaimana pula kisah sahabat baiknya Tiara dan Baby dalam menerajui Friends Corporation? Atau Nadia akan biarkan semuanya berlalu….

Friday, 9 September 2011

PILIHAN NOVEL KAFE Janji Julia~Maria Kajiwa (One Nusantara Sdn Bhd)

PILIHAN NOVEL KAFE
Janji Julia~Maria Kajiwa
Penerbit: One Nusantara Sdn Bhd
ISBN 978-967-5270-96-3
Halaman: 408 muka surat
Genre: Aksi-thriller
Harga asal: RM23.90
HARGA PROMOSI: RM20.00


Dalam jarak kira-kira 100 meter, dia dapat melihat segalanya. Suasana di atas lebuh raya masih lagi kelam-kabut. Masih ramai yang panik dan tidak melarikan diri. Mereka dikejar dan ditembak dari jarak dekat. Ada juga yang ditetak sesuka hati. Sebahagian daripada penyerang itu terus melepaskan tembakan bertalu-talu sambil mengejar orang awam sementara yang lainnya menyelongkar kenderaan yang ditinggalkan. Julia hampir termuntah apabila melihat lebuh raya itu bermandi darah.

Mimi memaut badan Julia rapat-rapat sambil tunduk memandang tanah. Julia terus mengangkat muka memerhati. Bukan kerana dia berani, namun kerana dia perlu tahu demi keselamatan mereka berdua. Tiba-tiba bunyi letupan bom kedengaran lagi. Kali ini lebih hampir. Dia dan Mimi serta-merta menekap telinga mereka.

“Ya, Allah!” Itu sahaja yang terucap. Terasa bumi yang dipijak turut bergegar sama.

Sebuah bas yang berada di hadapan kereta Mercedes tadi pula menjadi sasaran penyerang kali ini. Asap hitam naik berkepul-kepul. Api menjulang tinggi. Bau hangit kesan terbakar mencucuk hidung. Bau petrol, bau plastik dan bau mayat manusia bercampur baur. Tekak Julia semakin loya.

Setelah hampir sejam huru-hara di kawasan itu berlaku, akhirnya kumpulan penyerang itu berpecah kepada dua. Sebahagian daripadanya berjalan kaki manakala sebahagian yang lain berlalu dengan menaiki beberapa buah pacuan empat roda menuju ke arah selatan. Riuh dan hiruk-pikuk dengan sorakan kegembiraan.

Julia yakin, pesta pembunuhan mereka akan berterusan di sepanjang lebuh raya. Apabila mereka berlalu, Julia seakan tersedar daripada mimpi. Dia teringatkan sesuatu. Dengan jari yang menggigil, dia menekan butang-butang di telefon.

“Ayah!” jeritnya sambil berhamburan air mata. “Ayah! Ada tembak-menembak di lebuh raya,” jeritnya lagi apabila panggilan itu tiba-tiba tersambung. Sesungguhnya pada saat itu jiwanya meronta-ronta untuk mendengar suara ayahnya walaupun sekali.

“Ju! Ju! Lari dari situ!” Suara ayah Julia sayup-sayup kedengaran.

“Ayah!” panggilnya lagi. “Ayah!” Panggilannya tidak berjawab. Talian telah terputus. Isyarat telefon tiba-tiba menghilang semula. Dia menangis teresak-esak. Dan tatkala dia menoleh ke arah Mimi, Mimi terjelepok di atas tanah. “Mimi! Mimi!”

Jauh Dari Cinta~ Adah Hamidah (Karya Seni)

Jauh Dari Cinta~ Adah Hamidah
Penerbit: Karya Seni
Harga: RM21.00


NYSA SAKINAH. Cintanya pernah ditolak oleh abang angkatnya, Farish Aqil. Namun Farish Aqil kembali menagih kasih, lalu dengan rela dia menerima. Satu penemuan membuatkan dia kembali sedar, siapa dirinya. Lantas dia terikat dalam perkahwinan yang menjerat.

"Duduk berkurung dalam bilik ni kenapa? Makan tak... minum tak, nak sangat jatuh sakit ke? Nysa ingat kalau kurung diri macam ni dapat selesaikan masalah?"

"Masalah dah lama selesai kalau Abang Aqil tak datang masa majlis pernikahan kita dulu."

"Oh... jadi Nysa nak salahkan abanglah ni? Kalau abang tak boleh jatuh cinta dengan Nysa, kenapa Nysa nak salahkan abang pula? Kalau Nysa dah tahu yang abang tak pernah cintakan Nysa, buatlah sesuatu supaya abang boleh jatuh hati pada Nysa, jangan duduk berpeluk tubuh dalam bilik macam ni aje!"

Namun Nysa Sakinah, tidak terdaya dia melakukan semua itu. Lantas dia bertindak menjejaki wanita yang selama ini dicintai oleh suaminya. Kembali memulangkan bahagia buat suaminya.

FARISH AQIL. Hati lelakinya dicabar, lantas dia terpaksa memulakan semua sedangkan hanya Lily dihatinya. Takkan ada wanita lain.

"Tolong kekal jadi adik abang sampai bila-bila. Abang betul-betul selesa dengan keadaan macam ni."

"Abang Aqil boleh anggap yang permintaan Abang Aqil tu dah tertunai sepenuhnya sebab memang Nysa hanya akan kekal sebagai adik Abang Aqil sepanjang hayat Nysa. Semua dah cukup jelas."

Bagi Nysa Sakinah, bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi! Maka, kerana dia seorang isteri, pengorbanan adalah hadiah teristimewa buat seorang suami!

Keimanan Cinta~Munie Asra (Galeri Ilmu)

Keimanan Cinta~Munie Asra
Penerbit: Galeri Ilmu
Harga : RM18.00
Tebal : 276
ISBN : 978-983-097-333-3


“Cinta kepada isteri kamu tidak seharusnya melebihi cinta kepada Allah dan Rasul.”
Mendengar kata-kata Tan Sri Koh, Alan tersedar. Dia lupa menyandarkan harapan hanya kepada Allah. Alan beristighfar, moga Allah tidak menarik kembali keimanan cinta kepada-Nya.

Fazura, seorang novelis muda memenuhi masa lapang di Rumah Anak Yatim Baiduri. Di situ, dia berkenalan dengan seorang lelaki Cina tua. Fazura tidak menyedari bahawa lelaki itu adalah Tan Sri Koh, seorang hartawan Malaysia.
Alan Koh, cucu Tan Sri Koh dipaksa berkahwin dengan Fazura. Sekiranya dia ingkar, datuknya mengugut untuk menarik kembali harta dan perniagaannya. Fazura menghidap leukemia tetapi merahsiakan penyakitnya daripada pengetahuan Alan kerana dia tidak inginkan cinta yang lahir dari simpati.
Pada saat Fazura dan Alan mula rapat, muncul Andy Azman, seorang pemuda yang Islam hanya pada nama, menaruh perasaan pada Fazura. Adakah Alan akan melepaskan cintanya? Mampukah Fazura bertahan dengan penyakit leukemianya? Mampukah Andy menghadapi ujian cinta dari-Nya?

Sedikit petikan bab:

Alan tidak dapat menumpukan perhatian pada bacaan. Kata-kata datuknya masih terngiang-ngiang di telinganya. Nampaknya datuknya serius kali ini. Datuknya benar-benar ingin melihat dia berkahwin.
“Granpa, she’s a Muslim. I can’t marry her.”
“You embrace Islam. Then, you will be a Muslim too.”
“What? Are you crazy?”Alan terkejut dengan kata-kata datuknya. Dia tidak sangka begitu mudah datuknya membuat kesimpulan – menyuruhnya memeluk Islam. Bukankah dulu datuknya sendiri yang selalu merendah-rendahkan Islam? Bukankah datuknya yang mengata Islam adalah agama yang ketinggalan zaman dan agama ekstrim?
“Granpa, I don’t believe in God.” Alan mengingatkan datuknya. Dia tidak percaya adanya Tuhan. “Do you think God really exist?”
“Marry her, then you will find the answer,” jawab Tan Sri Koh.
“If I refuse?” Alan menguji kesungguhan datuknya.
“Remember, I’m still alive. I can take back the company and donate all the asset to charity. I’m old already,” ugut Tan Sri Koh.
Nampaknya datuknya serius sekali. Alan tahu kalau datuknya sudah membuat keputusan, sukar bagi sesiapa pun untuk mengubahnya.
“Let me see her first.”Alan beralah.
Tan Sri Koh senyum.
“You will never regret, grandson,” Tan Sri Koh menepuk belakang Alan sambil menyanyi-nyanyi kecil. Cepat pula dia berubah apabila Alan menyatakan persetujuan untuk menemui Fazura. Ternyata gadis itu seorang yang penting bagi datuknya.
“I hope so,” dengus Alan sambil berlalu pergi.

Thursday, 8 September 2011

Trinovel September 2011 Raungan Mantera~Serunai Faqir (Alaf21)

Trinovel September 2011
Raungan Mantera~Serunai Faqir
Penerbit: Alaf21
Harga: MYR15.00
Halaman: 352
ISBN: 978-983-124-719-8
Kitab itu sudah jatuh ke tangan Namtar! Jin itu kini sangat angkuh dengan kuasa daripada ilmu kitab tersebut. Kerana kuasa kitab itu... makhluk dari alam jin mahu merampasnya daripada Namtar. Marcel dikerah mendapatkan kitab itu. Jika tidak, maut menantinya. Kerana kuasa kitab itu juga... Pakku mahu hak diambil semula sebelum jin ‘menggoncang’ dunia manusia. Lalu dia mengaturkan hala. Tunku, Nik, Hizal, Suraya, Tengku Fauzi, Meor dan Syed disatukan. Mereka bertujuh bergabung. Istana Namtar harus ditempur, demi kitab warisan Laksamana Amar Diraja. Kala mantera alam ghaib ditentang mantera alam nyata, raungan yang kedengaran amat mengerikan. Dan nyawa... nilainya sudah tidak bermakna.

Trinovel September 2011 Kupujuk Hati~Zuri Yanie (Alaf21)

Trinovel September 2011
Kupujuk Hati~Zuri Yanie
Penerbit: Alaf21
Harga: MYR19.90
Halaman: 496
ISBN: 978-983-124-716-7


BERPERWATAKAN lelaki itulah keselesaan yang ada pada gadis bernama Ain Haryani. Itu dulu, tetapi sekarang tidak lagi. Dia rupa-rupanya sedang diintai. Dalam diam, neneknya mahu menjodohkannya dengan sepupu sendiri bernama Dr. Adam Amri.

Ain suka, tetapi dia takut untuk bercinta dengan Amri. Namun, melihat keprihatinan dan tanggungjawab Amri terhadapnya, sedikit demi sedikit dia cuba memberikan cintanya kepada lelaki itu. Lalu, tali pertunangan diikat. Menjadi tunangan orang ada sahaja dugaannya. Kehadiran Dani menggugat kelelakian Amri. Perasaan cemburu melihat Dani bermesra dengan Ain merobek hatinya. Walau Ain menafikan dan menegaskan hubungan mereka atas urusan kerja, namun Amri sukar mempercayainya. Melayari alam perkahwinan pun ada ujiannya. Ada sahaja yang tidak kena. Haluan Ain ke kiri dan Amri pula memilih haluan ke kanan. Kehadiran Dr. Sufi merebut cinta Amri menyesakkan fikiran Ain. Ain harus pujuk hatinya sendiri. Perlukah dia meninggalkann Amri bagi memberi peluang kepada Dr. Sufi ? Namun, kasihan anak yang dikandung ini. Amri seolah-olah lupa tanggungjawabnya!

Trinovel September 2011 Bintang Itu Milikku~Arfa Ardiya (Alaf21)

Trinovel September 2011
Bintang Itu Milikku~Arfa Ardiya
Penerbit: Alaf21
Harga: MYR19.90
Halaman: 480
ISBN: 978-983-124-706-8


Ketenangan yang terpamer di wajahnya tidak menggambarkan sekeping hati yang dimiliki oleh insan bernama Husna Nusrah. Di sebalik kelembutan dan ketegasan itu, tersembunyi satu konflik dalaman di dalam dirinya. Selama 29 tahun, dia hidup bagai orang terbuang dan tersisih daripada keluarga sendiri. Namun kerana tanggungjawab, dia terpaksa menjaga orang yang begitu tegar menyakiti hatinya sedangkan kasih sayang untuk insan bergelar ibu telah lama mati.

Dalam Nusrah berperang dengan perasaan sendiri, kehadiran Akiff sebagai jiran telah berjaya membuatkan hati kerikilnya kenal apa makna pengorbanan seorang ibu. Keprihatinan Akiff juga berjaya membuatkan Nusrah mengakui cintanya milik lelaki itu. Namun, setiap kisah cinta ada cabarannya tersendiri. Kehadiran Asnidah, telah membongkar satu rahsia yang disimpan kemas oleh Akiff. Hanya kerana kenangan lama, api cinta yang sedang membara seakan terpadam. Lafaz kata adakalanya tidak mencerminkan kata hati. Sanggupkah Nusrah membiarkan jiwanya terluka buat kesekian kali demi kebahagiaan orang yang disayangi? Dia rela menjadi bintang yang sentiasa berkerlipan menghiasi dada malam.

Trinovel September 2011 Ingat Janji Kita~Murni Aqila (Alaf21)

Trinovel September 2011
Ingat Janji Kita~Murni Aqila
Penerbit: Alaf21
Harga: MYR21.00
Halaman: 528
ISBN: 978-983-124-721-1


Menggelabah Raimi apabila Tok Jalal mahu menjodohkan dia dengan gadis yang tidak dikenali. Kalau dibantah, mengamuk pula datuknya itu. Terpaksalah dia mencipta helah untuk melepaskan diri. Idea gila datang tiba-tiba. Sahabatnya disuruh menjadi perempuan. Nak tak nak, Adi turutkan jua permintaan Raimi untuk menjadi ‘makwe’nya.

Apabila tiba masanya...
“Eh... sesuai ke? Orang tak cam aku ke? Aku rasa kekok ni.”
“Sesuai lagi secocok. Tak mungkin dia orang boleh cam kau ni jantan. Aku sendiri macam nak gugur jantung tengok rupa kau. Sebiji rupa perempuan. Mantap gitu.” Raimi menyentuh dada Adi dengan kedua-dua tangannya. Bagaikan terkena kejutan elektrik, spontan Adi menepis kasar hingga membuatkan Raimi terpinga-pinga. Tanpa pengetahuan Raimi, Adi ada banyak rahsia yang disimpan. Dan Adi terpaksa berbohong kepada semua. Mungkinkah seumur hidupnya dia terpaksa memendam nalurinya?

Wednesday, 7 September 2011

Teman Serumah~Zuera Rasiddin (Fajar Pakeer)


Teman Serumah~Zuera Rasiddin
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-088-0
Harga: RM18.00

“Fira, sayang, nenek harap sangat nenek dapat tengok kamu dan Izzat berkahwin sebelum ajal nenek tiba.”

Permintaan nenek angkat Musfira Azwany membuatkan gadis itu dalam dilema. Antara permintaan Nenek Rogayah yang sedang tenat dan perasaan cintanya kepada Fizwan, mana satu lagi penting? Akhirnya, Musfira Azwany mengambil keputusan untuk berkahwin dengan Izzat Haikal, cucu Nenek Rogayah. Pun begitu, dia menganggap diri bukan isteri kepada Izzat. Hanya teman serumah lelaki itu. Hubungan cintanya dengan Fizwan terus terjalin.

“Izz, you know very well that you should not have any feeling towards me, right? We are friend. Good friend. Close friend. That’s it. Nothing more and nothing less.”

Mereka hanya kawan. Itu kata Musfira Azwany. Bagaimana pula dengan Izzat Haikal? Adakah lelaki itu turut menganggapnya sebagai kawan, teman serumah?

“Dah jatuh cinta dengan aku ke?”

Ops! Adakah Musfira Azwany mula jatuh cinta kepada Izzat? Apa terjadi pada hubungan cintanya dengan Fizwan? Tapi…

“Please, Izz. Aku tahu kau baik. But for once, fikirlah pasal diri kau. Kahwinlah dengan orang yang kau cintai, Izz. Lepaskan aku. Antara kita tiada jodoh. Kahwinlah dengan Izyan jika dia mampu buat kau bahagia.”
“Kalau itu keputusan kau, aku respect. Aku akan lepaskan kau.”

Apakah yang bakal terjadi? Adakah mereka akan bercerai atau mengekalkan hubungan yang sedia ada? Apakah mungki perasaan cinta mula bertamu di hati sekalipun hubungan yang ada hanyalah teman serumah?

Kemilau Karya Kasih~Noorfadzillah Omar (Fajar Pakeer)


Kemilau Karya Kasih~Noorfadzillah Omar
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-086-6
Harga: RM20.00

Tak kenal maka tak cinta. Itulah perkara yang sering didengar Sofea Emilia. Namun, perkara itu langsung tidak diterima oleh akalnya.

“Saya tak hairanlah dengan gelaran novelis cinta nombor satu yang awak sandang tu. Huh! Perasan diri sebaris dengan Judith McNaught atau Julia Quinn. Ingat bagus sangat karya-karya awak tu!”

“Takkan hanya dengan menyentuh pun awak tak ingin.”

Detik itulah pertemuan Sofea Emilia dan Faris Raiyan bagai terikat dan terus berantai tidak mengira waktu dan tempat. Pertemuan demi pertemuan itu, tanpa sedar telah buat dua hati makin dekat. Buat dua hati makin ingin mengenali. Namun, muncul Sarah dan Nazeerah yang mempunyai satu matlamat yang sama. Kedua-duanya cukup mencintai Faris Raiyan. Lantas konflik utama menjadi badai besar di atas lakaran takdir Sofea Emilia dan Faris Raiyan.

Mampukah Faris Raiyan dan Sofea Emilia mempertahankan rasa kasih yang mula mahu bercambah? Sanggupkah Sofea Emilia berkorban demi insan yang disayanginya? Siapakah yang akan dipilih oleh Faris Raiyan untuk penuhi hidupnya? Apakah kemilau karya kasih akan menyatukan mereka semua?

Sayangku Casper~Mazni Aznita (Buku Prima)


Sayangku Casper~Mazni Aznita
Penerbit: Buku Prima
Harga : RM25.90
Tarikh Terbit : 31 Ogos 2011
Genre : Chic Lit/Komedi Romantik

Andai aku Cinderella yang hidupnya dinaungi kasih Prince Charming..
Andai aku Snow White yang cintanya seputih salji di pergunungan…
Andai aku Sleeping Beauty yang membuka mata hanya untuk putera tercinta..
Tapi itu semua hanya angan-angan kosong..
Ceritaku umpama mimpi dalam mimpi..
Sehinggalah suatu hari….

Tia Adila si nerd dan clumsy
Bertemu si putera yang slow and steady..
Maka terciptalah sebuah dongeng yang indah..
Di bumi Paris…pari-pari berteriak…
Mampukah dongeng menjadi realiti?
Atau cinta akan berakhir sepantas angin..?

Tia Adila gadis yang sering dibuli emak dan kak tirinya. Demi amanat si granny, Tengku Rafique, seorang anak muda sampai ke Kuala Lumpur untuk mencari cucu Madame Marianne yang hilang sejak kecil. Adelia de Casper mahu segera dijejaki untuk menghalang niat jahat daddynya. Kerana tidak tahan dengan perbuatan emak tirinya, Tia Adilia mengambil keputusan melarikan diri. Bukan dekat tapi ke Paris! Tak disangka-sangka Tengku Rafique juga menaiki penerbangan yang sama ke Paris lalu bermulalah perjalanan Tia Adilia yang penuh dengan kejutan, kebahagiaan dan cinta yang tidak lagi berakhir sepantas angin.

Tuesday, 6 September 2011

PILIHAN NOVEL KAFE: The Untold Story~Farah Husain (One Nusantara)

The Untold Story~Farah Husain
Penerbit: One Nusantara Sdn Bhd
ISBN 978-967-5270-92-5
Harga: RM20.00


“Siapa nama kau?” soal Diaz.
“Aira.” Jawab Aira terketar-ketar.
“Kau tertarik pada aku kan?”
Seolah-olah ada kuasa lain yang memaksanya, Aira mengangguk.
Senyuman Diaz makin melebar. “Dan aku juga sukakan kau. Mulai malam ini, kau akan jadi milik aku…” Kepalanya dicondongkan ke arah leher Aira. Sesaat kemudian lehernya terasa hangat.

Kepedihan yang dirasakan Aira tadi dirasai semula. Bagai ada satu kuasa yang sedang mengalir ke dalam tubuhnya ketika ini. Matanya terasa berat. Lututnya terasa lemah.

Separuh dari dirinya ingin meronta melepaskan diri. Perasaannya yang separuh itu sedar, lelaki ini terlalu bahaya dan dia perlu berada jauh dari situ. Namun separuh lagi dari dirinya bagai merelakan perbuatan lelaki itu. Perasaannya yang separuh lagi itu menyukai apa yang sedang dirasakan sekarang. Dia tiba-tiba terasa bebas. Segala masalah yang sarat difikirannya hilang saat itu. Yang wujud ketika ini hanya dia dan Diaz. Aira mengerang perlahan.

Cengkaman Diaz di tengkuknya semakin kuat. Tubuh Aira semakin ringan. “Kau milik aku…” ucap Diaz sekali lagi seraya mengangkat kepalanya. Tubuh Aira yang lemah dirangkul erat. Sepasang gigi taringnya yang tajam dibenamkan ke pergelangan tangannya yang dingin. Darah yang mengalir keluar dari kesan tebukan giginya tadi disuakan ke mulut Aira.

“Malam ini, aku akan jadikan kau milik aku.” Ujarnya seraya menitikan darahnya ke dalam mulut Aira...

Air Mata Rindu~PITTERIAH ABDULLAH (Buku Prima)


Air Mata Rindu~PITTERIAH ABDULLAH
Penerbit: Buku Prima
RM 25.90
ISBN: 978-967-0342-02-3
~668 hlm
Tarikh Terbit: 10 Sep 2011

Disebabkan tamakkan harta dan kekayaan yang dimiliki Datuk Dahlan, Datin Cantara sanggup merampas cinta suci Nora John Abdullah, iaitu ibu kandung Danial Akmal terhadap Datuk Dahlan. Pada malam pernikahan Danial Akmal, dia telah ditembak dan Eryna Izzati pula telah hilang ingatan. Setelah pulih dari koma, Eryna Izzati tidak mengenali Danial Akmal dan cintanya berubah kepada Amir Ridzuan. Namun, Danial Akmal tetap menanti Eryna Izzati agar kembali kepadanya. Datin Cantara dan anak angkatnya Shirly telah mengupah orang membunuh Eryna Izzati. Apakah yang terjadi kepada Eryna Izzati? Dapatkah Danial Akmal menerima musibah ini?

Bukan Milikmu~Salleh Shihabuddin (Buku Prima)


Bukan Milikmu~Salleh Shihabuddin
Penerbit: Buku Prima
RM 19.90
ISBN: 978-967-0342-01-6
~480 hlm
Tarikh Terbit: 12 Sep 2011

Nor Akma dan Nor Atikah adalah dua beradik. Nor Akma telah dinodai dan mengandungkan anak Najeev Hakimi. Kemudian lelaki itu meninggalkannya. Tanpa belas kasihan Nor Akma dipukul dan diusir ayahnya. Akhirnya dia tinggal bersama keluarga angkat yang tanpa pengetahuannya adalah ayah dan ibu Najeev Hakimi. Dia berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke universiti. Di university, Izham Ha? z jatuh hati kepadanya. Tapi sayang, cintanya ditinggalkan ‘gantung tak bertali’ sebelum mereka bertemu kembali. Konsert Siti Nurhaliza di Royal Albert Hall, London, menemukan kembali Nor Akma dan Najeev Hakimi. Perasaan benci kembali menular di hati. Tetapi tidak bagi Najeev Hakimi. Cinta Nor Akma perlu diraih kembali walaupun dirinya sudah dimiliki Nor Atikah, adik Nor Akma sendiri. Di antara Nor Atikah dan Nor Akma, siapakah yang menjadi pilihan hati Najeev Hakimi? Relakah Nor Atikah berkorban demi kakaknya?

Dikau Tidak Pernah Jauh~Nur Hatija (Jemari Seni)


Dikau Tidak Pernah Jauh~Nur Hatija
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-69-2
Tarikh terbit: 12 September 2011
Harga: RM19.00

Letaklah Allah pada cinta yang paling utama. Cinta terhadap manusia tidak salah tetapi biarlah selari dengan kehendak agama...

Apakah erti cinta?
Cinta hanyalah omong kosong pada yang tidak sanggup berkorban demi cinta!

Kerana cinta, Fadhil meninggalkan kebahagiaan dunia dan belajar hidup zuhud.

Kerana cinta, Halina sanggup kehilangan kasih anak-anak.

Kerana cinta, Firdaus tenggelam dalam pelukan dunia;

dan kerana cinta akan Firdaus, Mardhiah sabar menunggu.

“Janji dengan saya, awak akan tunggu saya,” ucap Firdaus.

“Awak pun berjanji dengan saya. Jangan pernah melarikan diri daripada saya,” balas Mardhiah.

Tapi, kenapa kini Firdaus jadi lupa pada kata-kata yang pernah dia ucapkan dahulu? Mampukah mereka kenal erti cinta sebenar? Mampukah mereka berkorban demi mencari nikmat cinta itu?

Bulan di Atas Champs-Elysees~Eva Hana (Jemari Seni)


Bulan di Atas Champs-Elysees~Eva Hana
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-67-8
Tarikh terbit: 12 September 2011
Harga: RM17.00

... memori indah itu bagaikan terlalu lama, seolah-olah hilang dalam filem hitam putih...

Dia gadis cergas, bijak, dan suka sesuatu penuh cabaran; itulah yang membawanya merantau ke Paris – Kota Cinta dan Kota Seni – dengan tiket untuk belajar bahasa Perancis!

Bertemu dengan Jean Paul di maya menjadi gerbang dia menelusuri ‘Parisku yang indah, Parisku yang romantis’... menaiki anak-anak tangga di Bukit Montmarte serta melihat pelukis-pelukis dan lukisan mereka yang indah; berjalan berpegang-pegangan tangan sewaktu musim bunga di Jardin Tuileries; menyaksikan pementasan teater Little Prince (Le Petit Prince) di L’Opera; melawat Musée D’Orsay yang penuh ukiran-ukiran cantik; melopong memandang lukisan Leonardo da Vincci – La Giaconde atau Mona Lisa di galeri; teruja dengan kedai-kedai berkelas di Rue de Rivoli; minum kopi café viennoise di café-café comel sambil makan roti pain au chocolat....



‘Kau’ memang seperti yang aku impikan dan ‘kau’ memang hidup, Paris!!! Tetapi denganmu Jean Paul...

“Eva Hana, je t’aime, mon amour, pour toujours.”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...