Follow us for faster update on what's new and hot!

Cari novel

PERINGATAH BERHEMAH

BORANG PESANAN INI HANYA UNTUK PEMBELI YANG SERIUS SAHAJA. SILA BUAT PESANAN JIKA ANDA SERIUS MAHU MEMBELI. BACK-OUT BUYER TIDAK DIALU-ALUKAN DI SINI!

Preview

get this widget here

Thursday, 23 August 2012

Suamiku, Encik Perfect 10!~Syamnuriezmil


Suamiku, Encik Perfect 10!~Syamnuriezmil
Karyaseni
RM23.00

PERTEMUAN yang tidak terduga sewaktu penerbangan dari Heathrow, London ke KLIA, Sepang menciptakan sebuah lakonan suami isteri di antara Aleeya Azmeen dan Zarief Danial. Lakonan selama seminggu, demi menyelamatkan Aleeya Azmeen untuk berdepan dengan ibunya, Puan Yazmeen. Janji telah terpatri tetapi perasaan lain pula yang bertakhta dalam hati.

“Abang, orang kahwin pun tak pegang tangan bini dia sebegini teruk, tau! Sampai tak boleh bernyawa tangan Leeya ni.” – Aleeya Azmeen

“Peduli apa Aleeya nak cakap apa pun. Asalkan Aleeya selamat dalam pegangan abang! Abang tak kisahlah apa orang nak cakap.” – Zarief Danial

Saat itu, Syed Muzaffar, bekas kekasihnya, cuba menagih semula kasih dari Aleeya Azmeen. Konflik bertambah hebat apabila keluarga Syed Muzaffar cuba merebut anak yang dikandungkan oleh Aleeya Azmeen untuk mendapatkan harta dan kekayaan. Azura Hanim pula menjadi penghalang rasa cinta Zarief Danial terhadap Aleeya Azmeen.
Aleeya Azmeen menjadi keliru apabila terpaksa memilih di antara cinta terhadap Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial.

“Aleeya dah jumpa ke lelaki perfect 10 tu?” – Zarief Danial

“Dah, tapi dia milik orang,” – Aleeya Azmeen

Siapakah yang layak menjadi suami paling sempurna buat Aleeya Azmeen? Adakah Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial? Adakah Aleeya akan memperoleh cinta dari Encik Perfect 10, seperti mana yang dia harapkan?

Cinta Untuk Sedetik Lagi~Ezza Mysara


Cinta Untuk Sedetik Lagi~Ezza Mysara
Karyaseni
RM28.00

NAILA FARAFEESA merasakan yang dunia seakan-akan terhenti saat dia menerima khabar tentang penyakitnya. Lantas cinta yang menghuni rasa hati terpaksa ditolak tepi demi kebahagiaan insan-insan yang tersayang. Dia tekad untuk menjodohkan lelaki yang dicintainya bersama kakak kembarnya yang baru kehilangan tunangnya. Tapi hati tak mampu menipu bila lelaki bernama Ezrakil itu semakin bertakhta dalam hati.

“Setakat Ezrakil yang pakai kereta Honda tu, aku tak pandanglah. Duit berkepuk-kepuk, tapi kedekut yang amat! Segala benda dalam ofis dia nak catu! Entah-entah kasih sayang dia pada kekasih pun dia nak berkira nanti! Lagipun, dia tu tak cukup handsome macam Remy Ishaklah!” -Naila Farafeesa

“Sebab tak cium atau tak peluk awak, sebab tu awak rasa saya tak sayangkan awak? Macam tu? Hei, saya boleh bagilah semua tu... tapi dengan syarat awak kena jadi seorang yang halal di sisi agama untuk saya.” - Ezrakil


NAILA FARANEESHA mula hilang percaturan lantas melumpuhkan jiwanya untuk bercinta lagi lantaran pemergian tunang tersayang. Tapi kemunculan seorang lelaki bernama Nazreen yang sifatnya persis arwah telah menghentak naluri hatinya. Menyingkap sehelai demi sehelai kenangan yang pernah terukir cantik. Kenapa lelaki ini mampu membuatkan jantung Faraneesha berdebar sama seperti ketika dia bersama Luqman?

“Neesha, saya betul-betul sayangkan awak. Tapi saya tak tahu sama ada awak sayangkan saya sebab saya ataupun kerana saya adalah pemilik hati Luqman!” - Nazreen

Simpulan kasih ini perlu dileraikan tanpa memutuskan talinya. Dan pada saat Farafeesa memerlukan perhatian dan kasih sayang, ibunya yang dulu menjauh semakin dingin terhadapnya. Adakah sepanjang Farafeesa masih bernyawa, dia mampu mendapatkan kasih sayang dari insan-insan yang disayanginya? Dan masih adakah ruang dalam hati Faraneesha untuk menemui pengganti yang lebih baik? Semuanya kisah cinta mereka berdua akan terjawab dalam Cinta Untuk Sedetik Lagi…

Coke And Sundae II~Ilya Abdullah


Coke And Sundae II~Ilya Abdullah (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM22.00
ISBN:978-967-0448-09-1

Kisah dari alam percintaan dibawa hingga kisah berumah tangga. Kalau dulu Coke dan sundae bertegang urat dan bermusuhan kini mereka sudah duduk sebumbung. Kini Azyan sudah bergelar isteri kepada Doktor Muhammad Syakir a.k.a cicak kobeng. Rumah tangga mereka bertambah serinya setelah mempunyai cahaya mata tanda ikatan kasih mereka, Ameerul Hasif yang keletahnya memang memeningkan kepala pasangan suami isteri itu.

Ingatkan aman sampai ke tua, rupa-rupanya ada juga ujian untuk Azyan dan Syakir. Dalam dok tengah syok layan kerukunan rumah tangga, mereka menjadi kalut dengan kehadiran Katrina Kaif a.k.a Kareena Kapoor yang menggoda suami kesayangan Azyan, Syakir. Si Katrina ni siap main bomoh Mak Esah sebab sudah tergila-gilakan Syakir. Huh! Dahsyat perempuan tu. Habis haru-biru kehidupan Azyan dek penangan Kareena Kapoor celup tu. Azyan tak puas hati. Lelaki kemain ramai dalam dunia ni, tapi Si Syakir juga yang jadi pilihan perempuan seorang itu. Lebih menghuru-harakan keadaan yang sememangnya sedia kalut itu apabila Syakir mengatakan yang dia mahu bernikah dengan Katrina pula. Azyan macam nak pengsan!

Hati Azyan berlagu walang. Dalam tengah bersedih hati memikirkan si suami bakal menikah lagi satu, muncul pula Encik Ikhwan dan Zaril yang kacau daun, konon-kononnya mahu menjadi penghibur lara di hati Azyan. Boleh pula jadi macam ni ye?

Tetapi, apa yang pasti Ameerul tidak rela berbapa tiri dan bermak tiri. Hmmm… Azyan, Syakir pandai-pandailah korang settlekan masalah ni.

Syakir: “Sumpah! Abang memang minat pelakon Kareena Kaapor tu tapi abang tak minat Katrina Kaif.”

Azyan: “Samalah tu, dua-dua pelakon Hindustan! Hantar Yan balik rumah ayah!”


Dah Jodoh~Iman Nizrina


Dah Jodoh~Iman Nizrina (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM18.00
ISBN: 978-967-0448-11-4

Ikatan pernikahan ini wujud kerana salah faham. Itu yang Nasira mampu bariskan untuk menggambarkan ikatan yang telah membawa gelaran isteri kepada dirinya. Nasira bakal tunangan Hasni. Nuqman pula bakal suami Zura. Tetapi Hasni dan Zura curang di belakang mereka. Apabila kecurangan itu terbongkar, dua hati terluka minta disembuhkan. Tak sampai dua jam berkenalan dan baru saja bertukar nama, mereka telah ditangkap basah. Ini terjadi akibat salah faham. Nyata, mereka berada di tempat yang salah, pada waktu yang salah. Untuk menjaga nama baik kedua-dua belah keluarga, tiga hari kemudian mereka dinikahkan.

“Kenapa awak setuju kahwin dengan saya?” Nasira bertanya dengan lembut.

“Dah jodoh I dengan you. Nak buat macam? Terima ajelah.” Nuqman membalas dengan selamba.

Mengenali Nasira membuatkan Nuqman jatuh cinta semula. Luka di hatinya menghilang begitu sahaja kerana takdir yang dia terima cukup indah. Tidak timbul isu frust menonggeng kerana kecurangan Zura. Tidak sempat dia hendak melayan blues, hatinya terisi semula.

Sejak mengenali Nuqman, Nasira kenal erti keluarga. Sementelah dia telah dibuang keluarga kerana kes tangkap basahnya itu. Dia tahu erti kebebasan dan erti kebahagiaan sejak menjadi ahli keluarga Nuqman yang menerima kehadirannya dengan tangan dan hati yang terbuka. Pertama kali bertentang mata dengan Nuqman, dia beranggapan bahawa lelaki itu adalah seorang yang tegas lagi garang. Rupa-rupanya lelaki itu seorang yang menyenangkan kerana pandai menghiburkan hatinya. Semakin lama dia mengenali lelaki itu, dia semakin tertarik dengan Nuqman.

Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, baru belajar bercinta. Dalam belajar bercinta mereka dapati cinta sahaja tidak mencukupi. Harus ada ‘perencahperencah’ lain. Rumah tangga mereka dilambung ombak yang hampir menghanyutkan mereka. Nasib baik ada yang sudi menghulurkan tali, agar mereka tidak terus hanyut dibawa badai.

Bertitik tolak dari situ, mereka terus belajar bagaimana bercinta, berkasih dan hidup bersama sehingga mereka cukup kuat melalui setiap dugaan bersama-sama.

Mereka belajar mencari adunan yang paling tepat untuk kasih mereka. Mencari adunan kasih hati mereka. Mencari adunan cinta mereka. Bisakah mereka menemui resipi adunan itu? Atau adakah mereka akan terus mencari resipi adunan hati?

“Jodoh itu pintu bahagia. Kalau kita rela menerima takdir tersebut, kita akan menemui kunci bahagia itu.”


Bisikan Kata Hati~Dila Dyna


Bisikan Kata Hati~Dila Dyna (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM22.00
ISBN:978-967-0448-10-7

Kemalangan jalan raya yang meragut nyawa tunang tercinta telah menghumban Aiman Syakiri ke lembah sepi. Angan-angan dan impian yang dicoret bersama hancur dalam sekelip mata. Kosong dan gelap dirasakan hidupnya tanpa kehadiran wanita tercinta itu. Laila Marlisa pula datang dengan linangan air mata yang mengalir lesu dipipinya menidakkan rasa hati yang tercoret dalam diarinya di hadapan kakaknya di saat segalanya sudah terlambat.

“Laila cintakan you… I ha… harap you dapat bahagiakan Laila. Janji pada I.”  ~Laili Nurlisa.

“Diari tu tak betul kak long… kak ngah tipu aje...”  ~Laila Marlisa.

Ternyata aturan ALLAH itu lebih dari segala-galanya. Ikatan perkahwinan dan mahligai yang dibina langsung tidak memberi apa-apa makna di hati Aiman Syakiri, lantas Laila Marlisa bertindak pergi membawa diri. Perginya membawa cinta yang sejak sekian lama sudah mekar di laman hati. Pergi demi kebaikan semua.

“Kau ingat kalau kau tunjuk surat ni aku akan halang kau pergi ke? Jangan mimpi. Kau nak sangat pergi kan? Pergilah!… berhambus kau dari hidup aku!”  ~ Aiman Syakiri.

Perlanggaran di hadapan balai ketibaan antarabangsa KLIA telah menemukan semula kedua-dua insan itu selepas empat tahun segalanya berlalu. Masing-masing dengan kehidupan sendiri. Ada rasa yang mula berdetak di hati Aiman Syakiri. Ada kenangan yang mula mekar di jiwa Laila Marlisa. Rasa benci yang sudah dipupuk sejak sekian lama, sedikit-demi sedikit mula meluntur.

Tapi siapa pula Emelda? Siapa Amir Idzham dan Hakim? Akan adakah sinar bahagia buat dua hati ini? Akan berlalukah perit yang selama ini membelenggu relung hati Laila Marlisa?

Suamiku Vampire~Ria Natsumi


Suamiku Vampire~Ria Natsumi
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-130-6
Harga: RM22.00

“Danish Aniq, siapa tak kenal dia? Sejak zaman sekolah rendah lagi dia digelar vampire disebabkan personalitinya yang erotik. Waktu siang, wajahnya pucat bagaikan tak cukup darah, tapi bila malam menjelma, dia seperti makhluk yang baru mendapat kuasa luar biasa.”

Itulah yang sering diperkatakan mengenai Danish. Namun, apa yang diperkatakan, sedikit pun tidak mengganggu kehidupan Lidya yang baru berpindah di kawasan itu. Baginya, apa pun kata-kata orang tentang Danish, apa dia kisah. Sikit pun tak ada kaitan dengan dirinya.

Pertemuan kali pertama dengan Lidya, telah melahirkan rasa cinta di hati Danish. Danish berusaha mendekati Lidya. Namun, usahanya sentiasa menemui jalan buntu. Saat itu, dia mula memasang agenda. Agenda yang pasti akan membuatkan Lidya hadir di hadapannya.

Dalam bijak Danish mengatur agenda. Tidak diduga agenda yang diaturnya menjadi satu kejadian yang tidak diingini. Lidya yang telah bertakhta dalam hati, terus hilang sebelum sempat dicuri hatinya. Namun, Lidya tetap di ingatan Danish. Lidya haknya.

Takdir Allah, siapa yang dapat melawan. Jodoh dan pertemuan itu telah ditakdirkan. Danish dan Lidya ditakdirkan bersama. Walaupun Lidya bagaikan orang baru, Danish tetap mahukannya. Lidya juga berusaha dalam menjalinkan hubungan dan ikatan bersama Danish. Ada bahagia yang sudah bercambah. Namun, kebahagiaan yang baru mereka kecapi tidak berpanjangan. Ada satu rahsia yang telah terbongkar. Perasaan benci mula bercambah dalam diri Lidya untuk Danish.

Kejadian apakah yang dialami Lidya dan Danish? Apakah yang menyebabkan Danish mengatakan Lidya haknya? Rahsia apa yang telah terbongkar dan menyebabkan Lidya membenci Danish? Dapatkah mereka mempertahankan rumah tanggan yang baru dibina? Dan, betul ke apa yang dikata orang selama ini? Danish itu manusia atau vampire?

Selepas Kamu~Sofea Ixora


Selepas Kamu~Sofea Ixora
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-131-3
Harga: RM19.00

Alia: “Kenapa hati ini dicipta untuk disakiti berkali-kali? Tidak sanggup rasanya untuk terus disakiti begini. Ya Allah hanya Kau yang mengerti betapa sengsaranya diri ini hanya kerana menagih cinta sejati daripada makhluk bernama manusia.

Tengku Azril: “Alia… Aril bukannya lelaki yang sempurna pun. Namun apa saja yang Aril beritahu Alia sebelum ni, tak ada satu pun dusta. Semuanya benar. Setiap hari Aril mengingati Alia…”

Haqimi: “Tapi kalau Alia berdegil nak bayar juga Qimi terima. Cuma bukan bayar dengan duit tapi Alia kena jadi isteri Qimi.”

Alia pernah bahagia dengan cinta pertamanya, Tengku Azril. Angan-angan mereka musnah untuk hidup bersama atas angkara ibu Tengku Azril sendiri. Lebih teruk, Alia dihalau oleh keluarganya. Lantas dia membawa diri ke Kuala Lumpur.
Tanpa diduga Haqimi hadir mengetuk pintu hatinya. Alia teragak-agak untuk menerima lelaki itu dalam hidupnya. Namun, sebelum dia sempat merasai kebahagiaan bersama cinta kedua, sekali lagi Alia diuji. Haqimi tiba-tiba menghilangkan diri. Lebih bingung dia secara tidak rela menjadi tunang Faris iaitu abang Haqimi sendiri.

Dalam penantian menunggu Haqimi kembali semula kepadanya, Alia dikejutkan dengan kehadiran Datin Zaidah, wanita yang bertanggungjawab memusnahkan impiannya untuk hidup bersama cinta pertamanya. Wanita itu meminta pertolongan Alia agar memujuk Tengku Azril balik ke Malaysia selepas hampir empat tahun tidak pulang ke tanah air.

Ternyata pertemuan Alia dengan Tengku Azril bukanlah pertemuan biasa. Tengku Azril benar-benar ingin memujuk Alia agar kembali kepadanya semula. Hidup Alia yang tenang tiba-tiba menjadi resah dek tiga lelaki dalam hidupnya. Faris, tunang tidak sengaja Alia. Haqimi, bos dan kekasihnya. Tengku Azril, bekas kekasih merangkap tunang tidak jadi.


Cinta Tak Sempurna~Ezdiani Abd Rahman


Cinta Tak Sempurna~Ezdiani Abd Rahman
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-127-6
Harga: RM23.00

“Aku tak bersalah! Aku tak buat semua tu! Sumpah! Aku tak buat benda jijik ni.”

Zaliya terperangkap. Sungguh, dia tidak lakukan. Dia tahu, adabnya sebagai gadis Muslimah. Harga dan maruah dirinya dijaga rapi, namun semuanya hancur bila semua itu tercalar bila dia dituduh berkhalwat.

Demi menutup aib keluarga, dia terpaksa disatukan dengan lelaki yang langsung tidak dicintainya. Hubungan suami isteri hanya pada nama. Mana mungkin dia dapat terus berdamping dengan lelaki ego, bengis, sombong dan angkuh seperti Zahid. Apatah lagi, sikap Zahid yang acuh tidak acuh membuatkannya rasa sedikit goyah dengan layanan Zahid.

Tanpa disedari, di hati masing-masing telah mula timbul bibit-bibit cinta. Keegoan menjadi penghalang hubungan mereka daripada terus berputik.

Zahid sudah tidak mampu lagi untuk menipu perasaannya. Dia tepikan ego untuk memikat hati isterinya. Pelbagai cara diusahakan sehingga hati si isteri berjaya ditawan.

Namun, di saat hati mereka mula bersatu, ada sahaja rintangan demi rintangan yang menghalang hubungan mereka berdua. Cinta yang baru bermula itu kembali jauh. Kembali menampakkan jurang.

Mampukah untuk mereka teruskan hubungan itu? Adakah rintangan-rintangan yang melanda mampu menguatkan lagi rasa kasih dan sayang yang sudah menebal? Atau, cinta mereka sebenarnya cinta yang tak sempurna?

Encik Abangku Romantik~Elee Mardiana


Encik Abangku Romantik~Elee Mardiana
Alaf21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-810-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Kahwin? Minta maaflah! Widelia mahu jadi lawyer dan mak andam glamor terlebih dahulu. Berapa ramai pun lelaki yang mama mahu kenalkan, dia tetap tidak akan terima. Alasannya not my taste! Tapi… lelaki bernama Haikal tu lain daripada yang lain. Walau Wedia jawab tak suka, dia terus kejar dan paksa gadis itu jatuh cinta padanya. Agresif betul mamat tu! Muka temboklah katakan…

Iqbal juga sukakan Widea. Tapi cuma simpan dalam hati saja. Tak berani konon! Helo, encik abang... Zaman sekarang kalau sudah tangkap cinta kenalah terus kata suka. Nanti melepas… gigit jari, padan muka! Masalahnya sekarang… Widea tetap kata, jangan buang masa. Buatlah apa pun, dia belum nak tukar status! Tapi Haikal, terus push, push, push! Iqbal pula… dalam hati ada taman bengong sorang-sorang.


Yang Indah Hanya Mimpi~Sharifah Abu Salem


Yang Indah Hanya Mimpi~Sharifah Abu Salem
Alaf21
Harga: RM 30.00
ISBN: 978-983-124-809-6
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Razif dan Norjinah - waktu mencemburui kebahagiaan mereka. Konflik rumah tangga yang membadai tidak pernah surut. Razif kecewa, Norjinah ada lelaki lain. Adakah kerana dia sudah tua, maka Norjinah beralih kasih pada yang muda? Kalau begitu… dia pun mampu pasang dua! Retak seribu hati Norjinah dituduh curang oleh si suami. Kasihnya pada lelaki kedua hanya sekadar lakonan, sedangkan di hatinya cuma ada satu nama. Razif! Tapi mengapa Razif sanggup menduakannya?

“Siapa yang cintakan Ji tak penting, bang. Siapa yang Ji cinta, itu yang penting.”
Norseha dan Badrul – hidup mereka terus berantakan. Norseha benci dengan kelahiran Lukman. Jangankan mahu pegang, pandang pun tak sudi. Hiba hati Badrul melihat Lukman seperti yatim piatu disisih ibu sendiri. Pada Norseha, Lukman anak yang tidak dikehendaki. Berkali-kali dia minta diceraikan. Tapi, Badrul bukan dayus. Kesabarannya semata-mata kerana Lukman.

“Aku sudah menghampakan dia hanya kerana mahu berkorban untuk Norseha. Sayangnya pengorbanan itu tidak mendapat penghargaan sewajarnya. Apakah aku akan lebih dihargai apabila memilih Sharifah Yasmin?”

Keranamu Aku Rela~Sania Yasmin


Keranamu Aku Rela~Sania Yasmin
Alaf21
Harga: RM 18.00
ISBN: 978-983-124-808-9
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012


Air mata Tasnim tidak pernah kering. Merebut cinta Jeffrey dia dibenci keluarga lelaki itu. Namun jodoh mereka kuat. Dia bahagia kerana Jeffrey janji syurga. Malangnya takdir menentukan Jeffrey disahkan menghidap leukimia.

Setiap hari menunggu mati, Jeffrey hiba melihat derita Tasnim. Dia merencana sendiri. Isterinya berhak memiliki bahagia kedua. Jadi, Tasnim mesti dilepaskan. Tasnim akan dipaksa kahwin lain. Dia sendiri sudah memilih lelaki yang bakal menjadi suami baru Tasnim. Cinta Tasnim cinta mati. Berulang kali dia menolak kemahuan Jeffrey. Dia rela jadi balu daripada mereka bercerai hidup! Namun, Jeffrey tetap melafazkan talak. Tasnim pasrah. Hatinya remuk-redam... Mereka berpisah bukan dek sengketa! Cuma, dia bingung disuruh mengahwini lelaki yang memang dikenalinya. Kuatkah Jeffrey melihat dia bersama lelaki itu? Bahagialah Tasnim. Cinta matimu hidup dalam hatiku.



Balada air mata~Angela Ungkuan


Balada air mata~Angela Ungkuan
Alaf21
Harga: RM 18.00
ISBN: 978-983-124-807-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Namanya Kesuma. Sebaik Sahaja Dilahirkan, Ibunya Pergi Berganti Nyawa. Anak Yatim Ini Ibarat Piatu Bila Ayahnya Pula Pergi Membawa Diri. Sejak Itu Hanya Datuk Dan Nenek Sahaja Tempat Dia Bermanja. Wajah Ibu Tidak Pernah Ditatap. Kasih Si Ayah Jauh Untuk Didakap.
Enam Tahun Kemudian, Kamal Pulang. Dia Bertegas Membawa Kesuma Pergi. Dia Mahu Anak Itu Membesar Bersama Keluarga Baharunya. Mulalah Episod Duka Datang Satu Per Satu. Banglo Mewah Kamal Ibarat Neraka Bagi Kesuma. Asal Usulnya Diungkit. Kerana Fitnah Dan Hasutan, Kamal Terkhilaf Membenci Anak Sendiri.
Redha Dengan Apa Yang Berlaku, Kesuma Pasrah Memujuk Hati. Andai Ada Orang Lain Gembira Atas Penderitaannya, Biarlah! Dia Percaya, Derita Ini Akan Bertukar Bahagia Jika Dia Tetap Sabar Dan Terus Berdoa.

Awek Buku & Cornflakes Madu~Annis Rizani

Awek Buku & Cornflakes Madu~Annis Rizani
Buku Prima
RM19.90
ISBN: 978-967-0342-72-6
Tarikh Terbit: 15 Ogos 2012

Kelalaian Zaireen menjaga sebuah buku menyebabkan gelaran ‘awek buku’ diberikan kepadanya oleh Zaffrul. Kerana sebuah buku itu juga, tercetusnya pertemuan demi pertemuan antara mereka berdua. Sedang Zaireen meniti bahagia setelah Zaffrul membuka bicara tentang hala tuju hubungan mereka, harapan itu hanya tinggal harapan. Kehadiran Ruzaizi pula amat tidak dialu-alukan. Bagi Zaireen, lelaki itu merupakan seorang makhluk yang paling sombong, ego dan berlagak yang pernah ditemuinya. Tapi disebabkan cornflakes madu, Ruzaizi sanggup buat kerja gila dengan bertandang ke rumah orang tua Zaireen. Kekeliruan demi kekeliruan semakin mencelarukan perasaan Zaireen. Siapakah Ruzaizi ini? Apakah kaitannya dengan Zaffrul? Kenapa banyak persamaan antara mereka berdua? Mampukah Zaireen menggantikan tempat Zaffrul dengan Ruzaizi yang gila itu?





Doa Cinta Hersalina~Amer Mukhlis


Doa Cinta Hersalina~Amer Mukhlis
Buku Prima
RM 19.90
ISBN: 978-967-0342-68-9
Tarikh Terbit: 31 Jul 2012

Kata Rita, kelahiran Hersalina adalah satu kesilapan. Sebab itulah Hersalina dina? kan hak seumur hidup. Kata Mak Timah, Hersalina tidak bersalah. Dia adalah mangsa dari kecurangan Rita dengan lelaki lain. Semuanya bukan dia yang pinta, apatah lagi lahir dalam keadaan yang mengaibkan. Hersalina adalah sejarah hitam yang Rita mahu lupuskan terus! Kerana satu persitiwa pahit, Hersalina dipersalahkan. Saat dirinya dirogol, ia bagaikan mengulang sejarah hitam penipuan ibunya dahulu. Dan saat Hersalina disahkan mengandung, dia nekad ingin membesarkan benih dalam kandungannya walaupun nyawanya hampir melayang dibelasah oleh keluarganya sendiri! Meskipun pedih, rengsa dan derita, dia tahu hidupnya berputar bersama caturan takdir-Nya, sehingga ke garisan akhir dia terpaksa merelakan segalanya. Bukankah setiap penderitaan akan ada jalan kebahagiaan. Tapi sampai bila dia harus menanti. Adakah sehingga dia tiada lagi di dunia ini barulah kebahagiaan dapat dikecapi? Adilkah dia dihakimi hanya kerana kisah hitam orang lain? Hersalina punya perasaan, ingin bahagia bersama insan yang disayanginya.

Aku Bukan Bola~A je Fazlina


Aku Bukan Bola~A je Fazlina
Buku Prima
RM 19.90
ISBN: 978-967-0342-71-9
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Mohd Khyrill Zafrie, pemain bola pujaan wanita. Cintanya hanya untuk Nur Iris Arisya. Namun badai cinta mula melanda setelah Khyrill terpaksa pergi ke satu desti nasi jauh demi cita-citanya yang menggunung. Pemergiannya mengecewakan Arisya. Rasa cemburu membuatkan ikatan cinta yang dibina, kian terlerai. Saat luka Arisya masih berdarah, Tengku Fauzie datang mengetuk pintu hati nya. Jejaka kacak dan kaya ini pada mulanya ti dak percaya pada cinta, namun rasa cinta pada Arisya membuai dia dalam satu perasaan aneh. Sayang seribu kali sayang, hati Arisya terlalu sukar untuk ditebak cintanya. Adakah rasa cinta Arisya pada Khyrill Zafrie masing menggunung? Siapa pilihan Arisya, Khyrill Zafrie atau Tengku Fauzie?

Demam Aishiteru~Lynn Dayana


Demam Aishiteru~Lynn Dayana
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-61-0
Tarikh Terbit: 13 Ogos 2012

Siapa kata menjadi remaja itu senang? Siapa kata menjadi pelajar itu tiada bebanan? Sakit. Sangat sakit apabila kita jatuh dan tiada siapa yang mahu menerima ‘kejatuhan’ itu. Zaris mahukan Amirul. Adiwira di dalam hidupnya. Bagi Amirul pula, Zaris? Tidak mahu!
Sampai bila Zaris mahu terikat di dalam ruang yang sama? Hanyut dalam alam khayalan! Hari Muzik menjadi penentu. Lagu Aishiteru dinyanyikan khas untuk Amirul. Argh....Aishiteru jadi ‘I hate you’. Zaris bangun dari mimpi. Ilmu itu penyuluh jiwa. Dia bangkit mahu menjadi pelajar terbaik.
The Great Girls pesaingnya perlu ditumpaskan. Bukan dalam cinta tetapi di dalam pelajaran. Aja aja fighting!

Cinta@FB~Umi E. Na


Cinta@FB~Umi E. Na
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-58-0
Tarikh Terbit: 13 Ogos 2012

Farah Linda yang berusia 17 tahun baru sahaja kematian ayah. Dalam keadaan yang masih bersedih, dia berusaha untuk menggembirakan semula ibunya yang murung disebabkan kematian suami tersayang. Pada masa yang sama, dia juga berusaha menyelamatkan kedai bunga arwah ayahnya daripada ditutup oleh ibunya.
Menerusi laman sosial Facebook, Farah Linda berpeluang mengenali seorang pemuda bernama Iqram Fadhli. Dia sedar yang pemuda itu mempunyai ciri-ciri lelaki idaman hatinya. Bagaimanapun, Farah Linda agak kecewa apabila Iqram Fadhli memberitahunya yang dia masih belum bersedia untuk bercinta. Selepas mendapat keputusan SPM, mereka merancang untuk berjumpa buat kali pertama.
Pada saat itu, Farah Linda sangat berharap Iqram Fadhli akan meluahkan isi hatinya untuk menjadikan dia sebagai teman wanitanya.
“Ah, macam manalah aku boleh jatuh cinta dengan dia? Bukan ke dia dah bagi tahu yang dia tak nak bercinta lagi? Hmm... Dia lelaki yang teguh pendirian. Dah tentu dia tak akan berganjak daripada prinsipnya. Dan aku pulak, macam mana aku boleh kalah dengan perasaan aku sendiri? Kenapa aku nak terus layan perasaan sedangkan aku tahu dia tak mungkin balas cinta aku? Ah,lemahnya aku! Kalaulah dia tahu, tentu aku malu...” ~ Farah Linda

Kawan Baik Forever~Wafa Arissa


Kawan Baik Forever~Wafa Arissa
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-67-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Sofea Athilia mulai membenci kawan sekelasnya Zalifah, apabila Zalifah terpilih menyertai pasukan bola jaring sekolah. Paling mengharukan apabila Sofea Athilia yang menyimpan perasaan terhadap Shahrul, tetapi Shahrul sebenarnya meminati ciri gadis seperti Zalifah.
Sofea Athilia melancarkan ‘bom pembenci’ kepada Zalifah. Pelbagai fitnah ditaburkan kepada Zalifah. Perkara paling dahsyat yang dilakukan apabila Sofea Athilia merancang pertemuan sulit di antara Zalifah dan Shahrul, sehingga mereka berdua ‘ditangkap basah’ di sekolah.
Apakah yang terjadi kepada Zalifah bagi mempertahankan kebenaran? Adakah Zalifah dibuang sekolah? Bagaimana pula dengan Shahrul?

Wednesday, 1 August 2012

Projek Memikat Suami~Hanna Abdullah


Projek Memikat Suami~Hanna Abdullah
Karya Seni
RM21.00

NAWWAL HUSNA, baru sehari pulang ke tanah air selepas tamat pengajian, dia dikejutkan dengan berita peminangannya. Demi ummi dan babah, Husna bersetuju dengan permintaan itu meskipun dia tahu sangat sukar untuk bersama dengan lelaki yang memang tak sukakan dia.

“Jangan menyesal, little girl. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Cik Nawwal Husna, awak akan jadi isteri saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today.” – Zahrain Alimin

Hidup berumah tangga dilayari berbekalkan nasihat dan petua dari kakak-kakaknya,yang lebih dikenali sebagai Master-ji dan Side-kick.

“Buat apa kalau Puan Sri berkenan, tapi tuan punya badan tidak!” – Nawwal Husna

“Una tak pernah terfikir ke, kalau Puan Sri boleh berkenan kat Una, kenapa Una tak buat anaknya pun berkenan kat Una?” - Najla

Berjayakah Nawwal Husna memikat suaminya si mamat ketul ais beku, Zahrain Alimin? Bolehkah ketul ais beku ini dicairkan?

“Sayang... Abang tak tahu bila abang jatuh cinta dengan sayang, sebab abang sibuk sangat hendak membenci sayang. Benci, benci, benci, tup-tup, in love. Bila jatuhnya pun abang tak tahu,” - Zahrain Alimin

Apabila mereka sudah menemui cinta itu, wujud pula penghalang dek rasa cemburu dan fitnah. Berjayakah mereka mempertahankan rasa cinta yang baru hendak bercambah? Ikuti cabaran dan usaha Nawwal Husna untuk membina rumah tangga bahagia!

Sunday, 12 February 2012

Kau, Aku, Kita~Orkid Edyliyne (Fajar Pakeer)


Kau, Aku, Kita~Orkid Edyliyne
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-105-4
Harga: RM18.00

“Kau silaplah, bro... jangan nak perasan. Iman Firdaus tu, aku, bukan kau. Ke kau pun nama Iman Firdaus juga?”
Itulah permulaan dua Iman Firdaus. Seorang lelaki, seorang perempuan. Dua nama yang sama, manusia yang berbeza, boleh ke mereka hidup bersama? Tapi itulah yang jadi. Iman Firdaus aka Iman Aus, pelakon yang terkenal dan ada nama, tapi tak pula dikenali atau digilai Iman Firdaus aka Iman. Sebabnya mudah—rumah dia tak ada TV untuk dia kenal Iman Aus.
Tapi, Iman Aus si pelakon kegilaan ramai itu tiba-tiba buat idea gila dengan mengajak Iman kahwin.
Kahwin! Dah Iman terkejut, tambah terkejut pula Iman apabila Aus sanggup ‘berkahwin’ sama dengan lima adik lelakinya: Iman Adrian, Iman Fazril, Iman Haris, Iman Razif dan Iman Asri.
Lalu, bermulalah kisah dua Iman Firdaus, satu suami, satu isteri, hidup sebumbung dan bersama sebagai pasangan dalam dunia lakonan nyata. Sebab, Aus hendakkan isteri kerana daddy Aus nak dia kahwin manakala Iman berkahwin dengan Aus sebab Aus janji akan senangkan hidup adik-adiknya. Jadi, perkahwinan yang bermula dengan agenda yang sebab begini, akankah kekal untuk selamanya? Tambah bila ada syarat begini:
“Kalau aku dah jatuh cinta dengan kau, aku takkan ceraikan kau. Macam tu juga sebaliknya. Aku takkan lepaskan kau, kalau kau dah jatuh cinta dengan aku. Tapi kau janganlah melebih nak goda aku pula.”
Jadi, dua nama yang sama, manusia yang berbeza, boleh ke mereka hidup bersama? Dua Iman Firdaus ini, agaknya bolehkah hidup bersama?

Lebih Kurang~Qaseh Qaisara (Fajar Pakeer)


Lebih Kurang~Qaseh Qaisara
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-106-1
Harga: RM17.00

“Hidup siapa lagi orang nak susahkan kalau bukan hidup isteri orang…”
Mereka tinggal di rumah yang sama dan belajar di kolej yang sama. Namun kepala tak pernah sama. Zackhwan suka benar mencari pasal, Azrina pula mangsa utama.
“Kita dah jadi pasangan suami isteri di alam Facebook, jadi tak ada alasan untuk orang ceraikan awak. Orang betul sayangkan awak. Sayang sangat-sangat!”
Setiap kali terkena, Azrina hanya bersabar dan terus bersabar bersama perasaan benci yang membuak. Dia akan bertahan selagi boleh. Dari hari ke sehari, Azrina dapat menerima si wayar putus dengan perasaan senang. Tahulah Azrina, Zackhwan itu tidaklah senakal mana, hanya perangai semula jadinya yang suka melihat Azrina marah-marah. Comel sangat, kata Zackhwan.
Zackhwan pula sebenarnya bukan niat hendak mengena. Mungkin itulah caranya dia meluahkan kasih sayang terhadap Azrina. Kasih sayang yang berputik sejak mereka pernah bermain layang-layang bersama di zaman kanak-kanak. Semua kasih sayang itu Zackhwan simpan agar suatu hari menjadi kenyataan.
Namun cinta mereka hanya di alam kolej sajakah atau hingga ke akhirnya mereka akan bersama?

Maafkan Abang~Eyla Hime (Fajar Pakeer)

Maafkan Abang~Eyla Hime
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-092-7
Harga: RM22.00

Tengku Ariff Hazimi, lelaki yang telah berjaya menambat hati Atikah Hatrisya dalam diam. Namun, rasa itu sedikit pun tidak pernah diakui oleh Hatrisya. Bagi Hatrisya, rasa itu hanya rasa senang yang timbul terhadap Hazimi. Tidak lebih daripada itu. Tapi, Hatrisya lupa, dia bukan siapa-siapa yang boleh tentukan rasa itu apa. Ada yang lebih arif dalam segala hal. Dan saat Hatrisya menyedarinya, dia tahu ada kekurangan pada dirinya untuk digandingkan dengan Hazimi. Keputusan menjauhkan diri diambil Hatrisya, membuatkan Hazimi tertanya sendiri.
Jodoh. Biar sejauh mana menghindar, biar hati sudah diberikan kepada yang lain, jodoh tetap jodoh. Hatrisya dan Hazimi dipertemukan. Peluang ini diambil Hazimi untuk kembali rapat dengan Hatrisya. Namun, saat hubungan kembali pulih, ada satu perkara menimpa mereka berdua. Dan niat Hazimi untuk menjernihkan lagi perhubungan, telah menjadi api kebencian.
“Kenapa kau tak mampus aje dari dunia ni? Patutnya kau pergi jahanam sekali dengan ibu bapa kau masa kau sekolah dulu! Kaulah yang bawak sial kat dalam keluarga kami!”
Hatrisya mula membulatkan keputusan. Keputusan yang akan menentukan hala tujunya dan Hazimi. Dan tika ini, Hazimi mula sedar akan sesuatu. Hazimi mula mengejar bayang Hatrisya. Namun, dibiar sepi oleh Hatrisya.
Mampukah Hatrisya terus menidakkan perasaan yang dirasanya? Kejadian apa yang membuatkan Hazimi membenci Hatrisya? Mampukah Hatrisya menjayakan keputusan yang telah diambil? Berjayakah Hazimi melembutkan kembali hati Hatrisya? Apakah dengan kata maaf, keadaan akan kembali seperti sedia kala?


Saturday, 4 February 2012

Kampung Girl~Umi Kalsom (Karya Seni)


Kampung Girl~Umi Kalsom
Penerbit: Karya Seni
Harga : RM21.00

PERKAHWINAN diaturkan oleh keluarga? Ashraf langsung tidak menyangka! Lebih memeningkan kepala, apabila dia mengetahui nama calon yang disebutkan oleh mummynya, Puan Mazlin. Ainnur! Si budak kampung itu?! Tidak mungkin.

“Orang tak nak kahwin dengan budak kampung tu… mummy jangan paksa Ash!” - Ashraf Khairi.

“Ain akan kahwin dengan abang Ash!” - Ainnur.

Dan jawapan itu cukup untuk membuatkan Ashraf kehilangan kata.

Bergaduh mulut? Itu merupakan perkara biasa bagi Ashraf jika Ainnur ada di depan mata. Pasti ada sahaja perkara yang hendak diperbalahkan.

“Dekat kampung kau tu dah pupus populasi lelaki ke sampai kau kena ke bandar nak cari calon suami?” - Ashraf Khairi.

Dan nada yang sinis itu cukup untuk membuatkan Ainnur naik darah.

Benarlah kata orang, kerana pulut santan binasa… kerana mulut? Jerat terkena diri pemangsa. Rancangan untuk menolak diri Ainnur merupakan titik tolak yang ‘menjahanamkan’ diri Ashraf.

“Ash nak ajak dia beli cincin tunang.” - Ashraf Khairi.

Lain yang dirancang, lain pula jadinya. Pertunangan yang diaturkan merupakan titik yang mengikat diri Ashraf dan Ainnur. Tapi siapa sangka, tarikh pernikahan yang semakin hampir mencemaskan Ainnur dek kerana ada ‘rahsia’ yang disimpan kemas daripada pengetahuan Ashraf. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Itulah keadaan Ainnur di saat terpaksa menghadapi kemarahan Ashraf yang sememangnya sentiasa suka memarahi dirinya.

“And what have you been thinking, doing such thing to me? Nak bagi aku nampak macam orang bodoh…” - Ashraf Khairi.

Kelu lidah Ainnur tidak mampu hendak menjawab. Terkantoi Ainnur dengan helahnya. Kesudahannya… Adakah Ashraf makin membenci? Adakah Ainnur menjauhkan diri? Tidak akan bertemukah dua hati ini? Akan wujudkah satu saat itu, di mana lelaki bandar ini jatuh hati dengan kampung girl yang dibenci?


Jodoh Milik Kita~Sara Aisha (Karya Seni)


Jodoh Milik Kita~Sara Aisha
Penerbit: Karya Seni
Harga : RM26.00

“Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…”

SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq.

“Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!” – Dahlia

“Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. She’s a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?” - Aariz Danial

“Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu… akan aku rampas sekejam mungkin!” – Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbul di sebalik tulusnya seorang lelaki bernama Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula? Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci… iaitu abangnya sendiri?

Jula Juli Bintang Tujuh~Adileah (Jemari Seni)


Jula Juli Bintang Tujuh~Adileah
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-79-1
Harga: RM20.00 
Tarikh terbit: 13 Feb. 2011

Jadilah seperti pasir yang hanya sebutir. Kecil, halus dan tenggelam hingga ke dasar. Tetapi pasir yang hanya sebutir ini tidak akan pernah hancur.
Kehidupannya penuh dengan kegembiraan. Impiannya untuk menjadi dayang di istana juga kesampaian apabila dia berjaya menempatkan diri di Kediaman Aris. Namun kehidupan di istana bukanlah semudah dan seindah yang diimpikannya. Entah kenapa, ada sahaja yang tidak kena.

“Hei, jaga-jaga!”
Prang!!!
“Alamak mati aku!”
“Awak ni buat kerja ke berkhayal?”
“Maaf encik, tuan, datuk, tengku.”
“Tuan Ilham.”
Pada Ilham, dia tidak layak bekerja di Istana Seri Gemilang. Gadis itu minah kelam-kabut. Namun, setiap kali dia ingin memarahi Suria, seperti ada sesuatu pada Suria yang membuatkan dia tidak boleh hendak marah. Dia lain daripada gadis-gadis yang lain. Tanpa sedar, matanya sentiasa mengekori langkah Suria. Seolah-olah Suria itu adalah tanggungjawabnya.
Setelah kematian kedua-dua ibu bapanya, Suria seakan dikejar oleh sesuatu. Malah dia hampir-hampir dibunuh. Apa yang mereka inginkan? Dia bukanlah anak jutawan yang ditinggalkan harta yang berkoyan-koyan.

Si Mangkuk Tingkat~Faziela (Jemari Seni)


Si Mangkuk Tingkat~Faziela
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-78-4
Harga: RM20.00 
Tarikh terbit:  13 Feb. 2011

Seandai dirinya tercipta untukku, rela kumenjadi miliknya.
Impiannya satu dalam seribu.
“Nampak tak apa yang aku nampak, ni?”
Huh?
“Budak perempuan tu.”
“Yang tadi? Jadi?”
“Dia pakai baju kurung la.”
Eh, haah la!
“Benda yang aku cakap tadi bukan mustahil kan?”
Senyap.
“Kau nampak benda yang dia bawa tadi?”
Geleng.
“Mangkuk tingkat.”

Sejak dari itu, hatinya sudah terpaut pada Si Mangkuk Tingkat. Namun, pertemuan kedua mereka tak seindah yang diimpikan.
Sreeeeet!
Malaun mana nak mati melintas jalan macam rombongan orang kahwin ni???
“Cik adik manis, tak tahu lintas jalan ke?”
“Encik ni tak tahu bawa kereta ke? Ni dapat lesen terbang ke?” Suaranya memetir.
“Cik, lain kali kalau nak melintas, buat cara melintas. Bukan macam rombongan kahwin Cik Kiah.”
Takdir menemukan mereka atas jodoh keluarga. Apabila hati mula menerima, ada saja yang cemburu dan dengki menyelit di tengah kehidupan mereka.
Andai takdir Allah tertulis jodohmu itu dia, datanglah seribu orang sekalipun merebutnya, dia akan tetap menjadi milikmu.

PANGGIL AKU KIAH~Liza Nur (Buku Prima)

PANGGIL AKU KIAH~Liza Nur
Penerbit: Buku Prima
Harga:  RM 18.90
ISBN: 978-967-0342-23-8
Tarikh Terbit: 10 Feb 2012

Perbezaan darjat melalui kekayaan menyebabkan Kiah memandang rendah pada Hud, pekerja kesayangan papanya. Hud yang berkhidmat sebagai pemandu tidak pernah menurut kemahuan Kiah seperti pekerja-pekerja papa yang lain. Kejujuran Hud membuatkan Kiah membencinya.
Dalam tak disangka, Hud telah menjadi penyelamat maruah Kiah sewaktu hampir-hampir dinodai teman lelakinya, Reza. Hud juga yang menolong Kiah di saat dia dihalau keluar dari rumah oleh ibunya. Bermula dari detik itu, dia belajar erti kesusahan dan kemanusian yang selama ini tidak pernah menjengah ke dalam kotak fikirannya.
Adakah Kiah mencintai Hud? Mampukah si hidung tinggi seperti Kiah meninggalkan Prada dan Gucci yang sudah sebati dengan darahnya?

BUKAN SERAPUH DAUN MAPLE~FATINILAM SARI AHMAD (Buku Prima)

BUKAN SERAPUH DAUN MAPLE~FATINILAM SARI AHMAD
Penerbit: Buku Prima
Harga: RM 22.90
ISBN: 978-967-0342-29-0
Tarikh Terbit: 10 Feb 2012

Tanpa cinta, hanya rasa sayang yang sekelumit itu, dia berpegang pada janji pertunangan dengan Andrian. Lalu Tasneem menerima lagi janji daripada Mak Uda, untuk mencari Andrian di Bridgeport, Connecticut, Amerika Syarikat.
Namun di sini jua, Christian tercari-cari diri sendiri dan penciptanya. Kehadiran Tasneem bagaikan membawa cahaya indah yang dicarinya. Sejenak mereka bahagia, namun dugaan datang menghancurkan segalanya. Tasneem setia menanti walau datang khabar daripada Siti Hajar, Christian pergi tidak akan kembali. Berkali-kali Tasneem mengingatkan dirinya sendiri bahawa cintanya pada Christian bukanlah serapuh daun maple.
Dengan izin TUHAN, mereka pasti bertemu semula di suatu musim panas yang indah. Angan-angankah ini atau bakal menjadi kenyataan?

DEMIMU NAZWA~KAMSIAH ABU (Buku Prima)


DEMIMU NAZWA~KAMSIAH ABU
Penerbit: Buku Prima
Harga: RM 25.90
ISBN: 978-967-0342-24-5
Tarikh Terbit: 10 Feb 2012

Cinta pandang pertama ketika usia muda menjadikan Nazwa menerima lamaran Ahmad Saifulrizwan walaupun mereka masih lagi menuntut di luar negara. Bagi Nazwa, cinta suami cukup membuatkan dia bahagia sehinggalah peristiwa malang yang tidak disengajakannya telah merentap rasa cinta itu dari hati Ahmad Saifulrizwan.
Dengan hati yang lara, Nazwa membawa diri pulang ke tanah air. Di dalam kekecewaan, pintu hati Nazwa diketuk oleh cinta Edham, lelaki yang begitu ikhlas dan jujur menerima keadaan Nazwa seadanya.
Empat tahun kemudian, Nazwa dan Ahmad Saifulrizwan dipertemukan kembali. Hati masing-masing membara dengan rasa dendam kesumat, bagaikan hanya menunggu saat untuk dilunasi. Dapatkah Nazwa lepas dari ikatan yang tidak bertali itu dan berjayakah Edham membina bahagia bersama Nazwa?

Aku Yang Kau Cinta~Muna Mahira (Alaf21)


Aku Yang Kau Cinta~Muna Mahira
Penerbit: Alaf21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-756-3
Tarikh Terbit: 15 Feb 2012

ANNISSA AMSYAR mahu dikenali sebagai Hans, gadis skema dan selekeh yang tidak suka bercinta ketika di universiti. Malah, amat membenci lelaki yang pemalas dan tidak tahu berdikari. Dia punya prinsip, ingin berjaya dalam hidup tanpa gangguan mana-mana insan bernama lelaki.

Lihat sahaja penampilan dirinya.... memang bukan cita rasa lelaki. Bardrizal yang melihatnya pun tidak berselera untuk mengenali dengan lebih mesra. Apatah lagi Hans bukan kategori wanita cantik walaupun punya rambut blonde macam minah salih! Masa telah merubah segala-galanya. Hans kini berjawatan tinggi di syarikat kepunyaan papa Bardrizal. Oleh kerana keanggunan Hans yang menyerlah, lelaki itu jatuh cinta padanya. Bardrizal cuba memikat, Hans pula bermain tarik tali. Mana mungkin lelaki pemalas itu mahu bercinta dengannya?

Namun, sesuatu yang tidak diduga telah berlaku. Lelaki itu telah dimalukan Hans di khayalak ramai. Dendam kesumat menguasai diri Bardrizal. Hans perlu ditundukkan. Pembalasan adalah agenda utama yang perlu dilaksanakan!

Cantik Seindah Bulan~Nurmi Syakimi (Alaf21)


Cantik Seindah Bulan~Nurmi Syakimi
Penerbit: Alaf21
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-757-0
Tarikh Terbit: 15 Feb 2012

Khalisya merintih kala dipaksa kahwin dengan Shahriman, anak ketua kampung. Dia tidak mampu mencintai lelaki itu kerana cintanya hanya untuk Ryan Kumar, jejaka India yang tampan mirip Shahid Kapoor. Demi ayah, ibu dan adik... dia terpaksa akur.
Rumah tangga yang tidak memberi apa-apa erti itu berakhir jua. Dia kembali mencari cinta hati yang
ditinggalkan. Dia tidak menduga Ryan masih seperti dulu, teguh menanti bersama kasih seluas bumi. Namun, Ryan pula terpaksa pergi. Dia harus ke tanah Delhi menuruti keluarga tercinta.
Khalisya merelakan setelah Ryan melafazkan janji, membuatkan dia begitu ampuh menjadi perindu yang setia. Malangnya, dia dibiarkan menanti tanpa khabar berita sehinggalah Nazriel muncul mengikatnya
dengan tali pertunangan.
Namun, Rayyan Khuzairi hadir membawa watak Ryan dalam diri lelaki itu. Khalisya dibadai tsunami rindu yang bergulung-gulung. Dia masih cintakan Ryan. Dia hanya mahu bersama Ryan. TUHAN, tolonglah...
“Selagi laut memerintah ombak supaya jangan berhenti mendakap pantai... selagi itulah aku akan selalu mencintai dan merinduimu!”

Biar Kusentuh Hatimu~Emy Raziela (Alaf21)


Biar Kusentuh Hatimu~Emy Raziela
Penerbit: Alaf21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-758-7
Tarikh Terbit: 15 Feb 2012

Bukannya aku tak cinta, bukannya aku tak sayang, tapi aku ibarat kapal yang kehilangan arah. Ketiadaanmu secara tiba-tiba telah membuatkan aku tidak kenal lagi makna percaya. Kau kata, kita akan harungi hidup ini bersama-sama. Tapi, kini… aku sendirian menongkah arus. Tak mengapalah, Alisa… mungkin antara kita sudah tiada jodoh. Anggap saja apa yang pernah kita lalui dahulu adalah sebuah cebisan memori untuk dijadikan kenangan abadi. Aku terpaksa pergi, Alisa. Aku perlu serahkan cinta ini kepada yang benar-benar sudi.
Amir… jangan pergi! Jangan sewenang-wenangnya kau beri cinta itu kepada orang lain. Aku juga merindui kamu, namun aku terperangkap dalam prasangka. Bukankah kau yang tinggalkan aku dulu? Aku kesepian dalam kerinduan, Mir. Salahkah jika kita bercinta? Cinta itu hadir tanpa sebarang paksaan. Jadi, kenapa mesti kita berpisah? Saban hari aku menanti kemunculanmu sehingga aku sudah tidak pandai lagi untuk menghitung hari.
Kalau api itu boleh menjilat sebatang kayu hingga menjadi abu, aku boleh buat lebih daripada itu. Larilah sejauh mana yang kau mahu, Amir Firdaus… aku akan tetap mengejarmu. Aku, Diana Adilla... tidak akan sesekali mengaku kalah. Aku akan mengikatmu menjadi milik mutlakku. Hanya kau dan aku!

Perangkap Ajal~Zaer Rihaz (Alaf21)


Perangkap Ajal~Zaer Rihaz
Penerbit: Alaf21
Harga: RM 17.00
ISBN: 978-983-124-763-1
Tarikh Terbit: 15 Feb 2012

J-woks merupakan ketua penjenayah yang paling dikehendaki polis. Malangnya, pihak berkuasa masih gagal mengenal pasti wajah sebenar suspek itu. Bahkan konco-konconya sendiri tidak pernah melihat muka ketua mereka. Kejahatan lelaki ini dan kumpulannya memporak-perandakan ibu kota Kuala Lumpur bukan mitos atau dongeng. Malah, kelicikan mereka memboloskan diri telah menjatuhkan maruah polis.
Inspektor Dzul Faqar yang ditugaskan mengetuai pasukan khas khusus untuk menangani kes ini tetap optimis. Namun, penjenayah yang dikejarnya menyimpan dendam. Semangat memburu penjenayah telah membuatkan nyawa keluarga dan wanita yang dicintainya turut terancam.
Lantas, komitmen pada kerjaya sudah mula menjadi konflfl ik peribadi. Dia tahu tiada antara mereka yang akan berpuas hati selagi salah seorangnya tidak menempah maut. Matlamat hidupnya hanya satu, membersihkan dunia ini daripada tangantangan durjana. J-woks mesti ditangkap.

Enrique Mengundang Jauh~DR. HM Tuah Iskandar al-Haj (Alaf21)


Enrique Mengundang Jauh~DR. HM Tuah Iskandar al-Haj
Penerbit: Alaf21
Harga: RM 17.00
ISBN: 978-983-124-745-7
Tarikh Terbit: 15 Feb 2012

JAUH. Mulanya dekat. Dan jarak hanyalah mandala relati f, justeru erti dekat selalu memaknakan jauh, sementelahan makna jauh membandingkan erti dekat. Dan perjalanan menjelajah bumi atma, dibawa
sejauh mana pun ke seantero dunia, tetap kembali. Keti ti k paling dekat. Diri.

Enrique – Mengundang Jauh
- cerita tentang orang berpergian jauh
- cerita tentang gelora akibat jauh
- cerita tentang kekebatan bangsa yang dibenam jauh

Enrique – Mengundang Jauh ekspedisi keliling dunia mengabsahkan sejarah:
Bahawa manusia Melayu Panglima Awang @ Ariberto @ Enrique manusia pertama membukti kan bulatnya bumi.

Sunday, 15 January 2012

Merah Cinta Epal~Ridha Weewani (Kaki Novel)


Merah Cinta Epal~Ridha Weewani
Penerbit: Kaki Novel
Harga: RM18.00
Tarikh terbit: Februari 2012

Kerana sebiji epal merah, hidup Irdina menjadi tunggang-langgang! Bak roller coaster yang bisa membuatkan jantung seakan-akan mahu melompat keluar dari badan.

Kerana sebiji epal merah, Ekhmal telah benar-benar jatuh cinta dengan gadis pujaan hatinya. Dan kerana sebiji epal merah jugalah mereka bertemu semula.

Kerana sebiji epal merah, Irdina terpaksa berlakon sebagai tunang Ekhmal. Pelbagai dugaan terpaksa dirempuhi. Dia terpaksa berdepan dengan mama Ekhmal, Puan Sri Hasmiza yang amat cerewet dan mementingkan darjat. Dia juga terpaksa berdepan dengan sepupu Ekhmal, Balkhis yang sepatutnya dijodohkan dengan Ekhmal. Dia juga terpaksa mengikut ‘rentak tarian’ Ekhmal yang amat spontan hingga hampir-hampir membongkar rahsia mereka berdua.

Tatkala Ekhmal dan Irdina benar-benar jatuh cinta, Hasmir hadir memusnahkan pelangi indah yang mewarnai hidup Ekhmal dan Irdina. Keadaan semakin keruh apabila Balkhis turut sama bersekongkol dengan Hasmir demi mendapatkan semula Ekhmal. Kehadiran Isma merumitkan lagi keadaan.

Bagaimanakah masalah yang berselirat ini dapat dileraikan? Bisakah Ekhmal dan Irdina menyulam cinta di mahligai bahagia? Hasmir… berjayakah dia menggapai cinta daripada Irdina? Balkhis… dapatkah dia merebut semula Ekhmal dari tangan Irdina? Puan Sri Hasmiza… dapatkah dia menerima Irdina sebagai menantunya? Apakah kaitan Isma yang tiba-tiba ingin mencampak Irdina ke lembah derita? Segala-galanya bisa terjawab dalam MERAH CINTA EPAL.

“Rasa cinta kita seperti manisnya epal merah.”


“Cinta sejati memerlukan kesetiaan, cinta suci menuntut sebuah pengorbanan.”

Cinta Dalam Hati~Salwati Haris (Kaki Novel)


Cinta Dalam Hati~Salwati Haris
Penerbit: Kaki Novel
Harga: RM20.00
Tarikh terbit: Februari 2012

Cinta Dalam Hati membawa kisah Annissa yang tidak pernah kenal siapa ibunya. Dia hanya menumpang kasih dengan Haji Adam, yang berperanan sebagai abah dan ibunya. Namun dia sentiasa bersyukur. Bagi Annissa, cukuplah apa yang telah dikurniakan padanya. Sementelah hidupnya dilengkapi dengan kehadiran Abang Badrulhisham, Kak Aida dan anak-anak buahnya yang keletah – Hakim dan Nadiya. Ditambah pula dengan Edham, jejaka yang telah sekian lama cuba mencuri hatinya.

Hidup tanpa ujian dan dugaan, tidak bias mematangkan fikiran. Kehadiran Irman dan Suriya bagaikan penamat kepada kisah cinta Annissa dan Edham. Keakraban di antara Annissa dengan Irman telah menimbulkan riak curiga di hati Edham. Ini telah menyumbang kepada ketegangan dalam perhubungan Annissa dan Edham. Suriya pula pantas mengambil kesempatan. Dia seperti menangguk di air yang keruh dalam ketegangan percintaan abang tirinya itu. Baginya, dia perlu mendapatkan Edham dengan apa cara sekalipun!

Sudah tertulis jodoh di antara Annissa dan Edham tidak kesampaian. Annissa kecewa apabila Edham memilih Suriya sebagai ganti cintanya. Kemudian, Haji Adam pula telah dijemput pulang ke pangkuan Ilahi telah menambah
parah luka di hati Annissa. Annissa terkapai-kapai tanpa kasih sayang dan lindungan Haji Adam yang selama ini
memayunginya daripada derita dan sengsara. Mujurlah ada Abang Badrulhisham dan Kak Aida, peniup semangat agar
Annissa tidak terus rebah dipukul badai ujian.

Seminggu setelah Haji Adam dikebumikan, Annissa menerima sepucuk surat peninggalan Haji Adam yang telah membongkar segala-galanya!

Siapakah Annissa sebenarnya? Apakah yang terkandung di dalam surat Haji Adam itu? Bersatukah cinta Annissa dan Edham akhirnya atau cinta itu terpaksa dibiar berlalu pergi?

Jangan Ganggu Lenaku~Haiza Najwa (Alaf 21)


Jangan Ganggu Lenaku~Haiza Najwa
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-753-2
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

JEMU dan sepi menguasai diri Atira saban hari. Dia sering ditinggalkan seorang diri di rumah besar yang kosong. Tiada jiran, tiada rakan, tiada keluarga. Entah mengapa, suaminya, Asfahul pula seakan cuba menjauhkan diri. Baru berkahwin, tetapi langsung tidak ada bibit-bibit kemesraan.

Dia rindukan belaian suaminya. Dia sering berkhayal hidupnya bahagia sehingga termimpi-mimpi di dalam tidur. Dalam mimpinya, Asfahul sangat penyayang dan bertanggungjawab. Ucapan sayang lelaki itu tidak putusputus dibisikkan di telinganya. Setiap kali terjaga, dia diulit rindu. Bukan merindui suaminya tetapi dia merindui Asfahul di alam mimpinya. Mampukah dia lari daripada kekosongan yang merantai hidupnya di Teratak Asfalin itu? Apakah dia sedar jiwanya menjadi rebutan? Tetapi, oleh siapa?

Sayang 3 Dalam 1~Weeda Airiza (Alaf 21)


Sayang 3 Dalam 1~Weeda Airiza
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-750-1
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Seronok kan bila jadi anak bongsu? Itu yang dirasai oleh Aryana. Macam Dania dalam drama bersiri Awan Dania! Disayangi, dilindungi dan dilayan bagi menatang minyak yang penuh oleh tiga orang abangnya.

Hmm… bila sebut tentang percintaan, Aryana menongkat dagu sambil bingung memikirkan pilihan hati. Pertemuannya dengan Arel sejak pertama kali bersua di dalam lif yang rosak, menyebabkan gadis itu menjadi tidak keruan. Hati jiwangnya mula terusik. Saat Aryana mula mengenal cinta, muncul pula Zafran menagih kasih yang tidak kesampaian. Cinta monyet zaman sekolah sudah berlalu dan kini jejaka itu benar-benar menyayangi Aryana. Gadis itu bertambah bingung apabila Aizam cuba mengetuk pintu hatinya yang sudah sedia dipecah masuk oleh orang lain. Amboi, kasih sayang buat dirinya datang bertimpa-timpa, sekali harung!

Mahu atau tidak, kehidupan harus diteruskan. Sekarang, hanya ada satu cara yang harus dilakukan. Fikir dan bertindak! The best man wins! Hati kata, pilihlah dia. Otak kata, jangan! Hei, kasih… yang mana satu pilihan hatiku?

Nostalgia Padang~Iskandar Dzul Karnain HM (Alaf 21)


Nostalgia Padang~Iskandar Dzul Karnain HM
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 15.00
ISBN: 978-983-124-731-0
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Setanding dengan novel-novel agung yang lain seperti Negeri Salju (Kawabata), A Grain of Wheat (Ngugi), Ranjau Sepanjang Jalan (Shahnon Ahmad), The Beautyful Ones Are Not Yet Born (Ayi Kwei Armah), A Season of A Grace (N.V.M Gonzalez), Lorong Midaq (Naguib Mahfouz) dan lain-lainnya.

Zulkifl i bin Ahmad (2000)
Universiti Sains Malaysia

NOSTALGIA PADANG adalah permata kini yang muncul selepas Sejarah Melayu karya Tun Seri Lanang yang penuh dengan keisti mewaan dan kaya dengan sindiran dan teladan.

Shapiai Mohd Ramly, 1997
Jurnal Warisan Johor

Kisah sejarah berbentuk facti on yang sangat unik, menarik dan jarang diterokai oleh mana-mana penulis sebelum ini. Mohd Mukti , tokoh pahlawan Melayu yang digambarkan di dalam novel ini kuat peganganm agamanya dan berhati waja. Penuh inspirasi, penuh semangat.

Memang Itu Cinta~Elin Nadia (Alaf 21)


Memang Itu Cinta~Elin Nadia
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-749-5
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Rasa macam nak mengamuk! Rania bengang kerana ibu bapanya bersekongkol dengan Irfan kerana menerima lamaran lelaki itu. Memang Irfan sahabat terbaiknya. Mereka kenal sejak kecil lagi. Tapi dia tidak boleh melupakan arwah Haris, lelaki pertama yang dicintainya.

Kerana memberontak, dia dera suaminya sendiri. Ada saja yang dia buat supaya dapat sakitkan hati Irfan. Dia panggil Irfan si kura-kura. Peduli apa! Dia tidak boleh terima Irfan sebagai suami. Irfan pula sentiasa bersabar kerana faham perasaan Rania. Sifat garang isterinya itu sangat menakutkan. Kecut perutnya! Namun, dia kenal hati budi Rania yang sebenar. Dia percaya, suatu hari nanti Rania akan jatuh cinta padanya. Dia akan buat sampai Rania cair. Si kura-kura ini tidak pernah mengaku kalah. Hati Rania akan ditawan walau apa jua rintangan!

MAT PIN NAPKIN~Umaira Dzul Widad (Fajar Pakeer)


MAT PIN NAPKIN~Umaira Dzul Widad
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-097-2
Harga: RM20.00

Fallah si menantu terpilih itu baru tersedar yang dia sebenarnya lebih senang memilih daripada terpilih. Tetapi memilih Hayfa yang ala-ala calon ustazah pilihan itu bukanlah semudah yang disangka. Lalu dia terpaksa rela menjadi yang terpilih dan membiarkan Hayfa memilih kerana mereka berdepan dengan pilihan yang tidak memihak kepada diri masing-masing. Pilihan, pilihan…

“Biarlah! Begini barulah adil, kan? Bakal isteri Fallah sedang bercengkerama dengan bakal suami Hayfa kat sebelah dinding sana. Bakal suami Lily dengan bakal isteri Hazardi sedang berperang di sebelah dinding sini.”

Menjadi yang terpilih bukan sesuatu yang Hayfa harapkan. Menerima hati si Mat Pin Napkin bakal membuat hati yang lain terluka. Untuk itu dia lebih rela memilih dan membiarkan Fallah terpilih. Walau hakikatnya hati Hayfa yang sejuk beku itu sebenarnya sudah lama dicuri dan dibawa lari. Lalu sebatang pin napkin menjadi ganti, menjadi bukti bahawa Hayfa dan Mat Pin Napkin saling berhutang hati.
Mat Pin Napkin,
Masa yang terus berlalu membawa kenangan itu semakin jauh daripada kita. Dan… hatiku yang telah kau curi itu, bila masanya nak kau kembalikan? Atau mungkin kalau kau kembalikan kepadaku, ia sudah tidak menjadi hatiku lagi? Kerana aku kini tak punya hati kepada insan lain setelah kamu.

JODOH KAU & AKU~Afifah Yusof (Fajar Pakeer)


JODOH KAU & AKU~Afifah Yusof
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-096-5
Harga: RM18.00

Natasya, gadis yang mahu berdiri di atas kaki sendiri, akhirnya menurut kehendak papanya untuk bekerja di syarikat keluarga demi menjaga hati seroang ayah. Namun, baru beberapa ketika dia bekerja di situ, dia sudah terlibat dalam satu masalah yang melibatkan kakaknya, Hana.

“Saya nak cakap yang saya nak berkahwin dengan Hana punya adik, Natasya.”

Sebaris ayat itu telah menyebabkan Natasya menenjadi suri kepada seorang lelaki yang langsung tiada kaitan dengan dirinya. Namun, itulah yang dikatakan jodoh. Antara mahu dengan tidk, Natasya sedia menerima apa pun takdirnya.

Ashraf, lelaki biasa yang punyai rahsia tersendiri. Hanya mahu dikenali sebagai seorang peguam yang makan gaji. Tidak lebih daripada itu. Namun pekerjaannya dipandang rendah oleh bapa kekasih hati. Dan disebabkan itu, dia nekad mengahwini Natasya atas alasan tersendiri.

Natasya dan Ashraf, dua insan yang tidak mengenali sebelum ini terpaksa duduk serumah, menjalankan rutin rumah tangga seperti pasangan lain. Namun akan adakah rasa sayang yang bakal terbit dalam diri mereka? Mampukah Natasya meletakkan Ashraf di hatinya? Permasalahan apa yang Hana lakukan sehingga melibatkan Natasya? Siapa Ashraf yang sebenarnya? Masih adakah jodoh antara Ashraf dan Natasya?

KAU ANTARA BINTANG~Wanie Nordin(Fajar Pakeer)


KAU ANTARA BINTANG~Wanie Nordin
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-098-9
Harga: RM21.00

Iskandar, macam nama yang dah biasa dengar. Tak ada apa-apa yang istimewa pun. Nothing special! Apa yang spesialnya, nama Iskandar itu maksudnya nama seorang raja kalau merujuk dalam Islam. Dan Iskandar muncul dalam hidup Anum Danisha sebagai raja di hati Anum Danisha. Tak perlu Iskandar susah-susah pasang umpan, mudah saja Anum Danisha terpikat.

Tapi masalahnya sekarang, Iskandar yang Anum Danisha gila-gilakan ini suka main nyorok-nyorok. Sekejap ada, sekejap hilang. Sekejap muncul, sekejap ghaib. Misteri sangat orangnya. Bila dicari, langsung tak jumpa. Bila tak dipanggil, tahu-tahu dah ada depan mata. Iskandar ni manusia ke hantu? Orang ke bunian? Human or vampire?

“Kalau tadi ada bintang nama Aquarius, Gemini, tapi bintang yang awak tengah tengok tu namanya Anum Danisha.”

Iskandar yang pelik. Bintang pun dia sanggup namakan dengan nama Anum Danisha. Tapi, itulah kenyataannya.

Persoalannya sekarang, apa yang berlaku antara Iskandar dan Anum Danisha, realiti atau fantasi? Siapakah sebenarnya Iskandar di mata Anum Danisha? Wujudkah Iskandar yang dimaksudkan? Bersambutkah cinta yang dirasai oleh Anum Danisha? Akan adakah bintang yang bakal menyinar antara mereka?

Ros Biru Untuk Dia~Ijazati Habib (Jemari Seni)


Ros Biru Untuk Dia~Ijazati Habib
Penerbit: Jemari Seni
Penulis: Ijazati Habib
ISBN: 978-967-5118-76-0
Harga: RM20.00 

Tanpa rela, Lyanna menjadi isteri Fakhrul. Daripada benci, Fakhrul jatuh cinta pada Lyanna. Demi cinta, Adam pasrah melepaskan Lyanna. Akan adakah bahagia untuk mereka bertiga?
Eh, ingat aku nak kahwin dengan kau? Aku nak kahwin dengan orang lain tau! Bukan kau. Perasan. Macam kau kacak sangat. ~ Lyanna

Suami? Ya, dia isteri aku. Tapi, sayang. Aku tak pandai menghargai. Aku buta. Sekarang baru aku nampak. Aku tak nak sia-siakan dia lagi. ~ Fakhrul

Adam tak nak tahu kenapa Lyanna berkahwin dengan orang lain. Yang Adam nak cuma Lyanna hidup bahagia. Adam tahu lelaki cacat macam Adam tak mampu nak berikan apa-apa. ~ Adam

Kehidupan bukanlah sesuatu yang boleh direncana. Kadang-kadang Allah temukan kita dengan orang yang kurang sifat penyayang, supaya kita sedar cinta hakiki hanya daripada Allah. Kadang-kadang Allah pisahkan kita dengan orang yang kita sayang, supaya kita belajar erti menghargai. Kadang-kadang Allah ambil apa yang kita sayang, supaya kita mengerti kepada-Nya kita akan kembali.

Lukisan Untuk E-ah~Aryusz (Jemari Seni)


Lukisan Untuk E-ah~Aryusz
Penerbit: Jemari Seni
Penulis: Aryusz
ISBN: 978-967-5118-77-7
Harga: RM20.00 

Faiq: Akan kukejar bayanganmu selagi termampu!

Fathiah: Bengong! Gila! Itulah perkataan yang paling sesuai untuk Faiq tiga suku ni!
Akan kukejar bayanganmu selagi termampu!

“Hei, mamat tiga suku! Jaga sikit mulut kau tu ye. Cakap ikut sedap mulut kau aje.”

“Mestilah aku cakap ikut sedap mulut aku. Takkan nak ikut sedap mulut kau pula. Apa pun, aku pun belum rasa mulut kau lagi. Jadi, aku tak tahulah rasa sedap ke tidak.”

Fathiah:

Bengong! Gila! Itulah perkataan yang paling sesuai untuk Faiq tiga suku ni!

Pantang berjumpa, pasti akan tercetus perang mulut antara mereka berdua. Nurul Fathiah dan Faiq Ezwan kenal sejak bergelar siswa di Universiti Teknologi MARA (UiTM), Segamat. Faiq suka buli Fathiah, dan Fathiah pula jenis yang tidak mahu mengalah. Tiba-tiba Faiq berubah laku. Kata teman-temannya, mungkin lelaki itu sudah jatuh cinta dengan diri Fathiah.

Selama ini segala yang dilakukan oleh Faiq dipandang serong oleh Fathiah. Baginya, cinta kampus tidak menjamin apa-apa. Apatah lagi Faiq pernah menggelarnya ‘pengkid’ satu ketika dulu. Namun begitu, segala ketentuan Ilahi tidak dapat dielakkan. Pertemuan selepas tamat belajar berlangsung secara tidak diduga. Dapatkah Fathiah membuang segala egonya untuk tunduk dan akur lagi kepada cinta seorang lelaki? Dan berjayakah Faiq meraih hati perempuan yang pernah dia hina dulu?

Mencari Taman di Hati~Aidah Bakri (Jemari Seni)


Mencari Taman di Hati~Aidah Bakri
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-75-3
Harga: RM22.00 

Aku menipu hatiku sendiri… benarkah?
Aku bahagia apabila dekat dengannya?

Kerana sepotong janji, Syuhada menjadi tunangan orang. Malangnya, lelaki itu ‘lari’ daripadanya. Lima tahun jugalah Syuhada terkapai-kapai dalam ikatan tiada makna; lalu Syuhada nekad memutuskan ikatan janjinya.

Lelaki yang tak kenal erti putus asa itu memang merimaskan. Tak faham-faham langsung orang tak suka. Tetapi jika benar tak suka, mengapa ada rasa lain yang bertunas dalam taman hati? ~ Syuhada

Redup sinar mata itu pernah mencuit hati. Kini, sinar mata yang sama masih mendatangkan getar yang hebat di hati. Tetapi, mengapa sinar itu sayu? Terlalu beratkah deritanya?~ Shahrul Riezman

Saat hati mula diulit bahagia, dia terheret ke perkahwinan tanpa rela. Mampukah kita mengecap bahagia, Syu?

Tertikam di sudut kecil sekeping hati… bukan salah sesiapa, cuma aturan takdir-Nya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...