Follow us for faster update on what's new and hot!

Cari novel

PERINGATAH BERHEMAH

BORANG PESANAN INI HANYA UNTUK PEMBELI YANG SERIUS SAHAJA. SILA BUAT PESANAN JIKA ANDA SERIUS MAHU MEMBELI. BACK-OUT BUYER TIDAK DIALU-ALUKAN DI SINI!

Preview

get this widget here

Sunday, 15 January 2012

Merah Cinta Epal~Ridha Weewani (Kaki Novel)


Merah Cinta Epal~Ridha Weewani
Penerbit: Kaki Novel
Harga: RM18.00
Tarikh terbit: Februari 2012

Kerana sebiji epal merah, hidup Irdina menjadi tunggang-langgang! Bak roller coaster yang bisa membuatkan jantung seakan-akan mahu melompat keluar dari badan.

Kerana sebiji epal merah, Ekhmal telah benar-benar jatuh cinta dengan gadis pujaan hatinya. Dan kerana sebiji epal merah jugalah mereka bertemu semula.

Kerana sebiji epal merah, Irdina terpaksa berlakon sebagai tunang Ekhmal. Pelbagai dugaan terpaksa dirempuhi. Dia terpaksa berdepan dengan mama Ekhmal, Puan Sri Hasmiza yang amat cerewet dan mementingkan darjat. Dia juga terpaksa berdepan dengan sepupu Ekhmal, Balkhis yang sepatutnya dijodohkan dengan Ekhmal. Dia juga terpaksa mengikut ‘rentak tarian’ Ekhmal yang amat spontan hingga hampir-hampir membongkar rahsia mereka berdua.

Tatkala Ekhmal dan Irdina benar-benar jatuh cinta, Hasmir hadir memusnahkan pelangi indah yang mewarnai hidup Ekhmal dan Irdina. Keadaan semakin keruh apabila Balkhis turut sama bersekongkol dengan Hasmir demi mendapatkan semula Ekhmal. Kehadiran Isma merumitkan lagi keadaan.

Bagaimanakah masalah yang berselirat ini dapat dileraikan? Bisakah Ekhmal dan Irdina menyulam cinta di mahligai bahagia? Hasmir… berjayakah dia menggapai cinta daripada Irdina? Balkhis… dapatkah dia merebut semula Ekhmal dari tangan Irdina? Puan Sri Hasmiza… dapatkah dia menerima Irdina sebagai menantunya? Apakah kaitan Isma yang tiba-tiba ingin mencampak Irdina ke lembah derita? Segala-galanya bisa terjawab dalam MERAH CINTA EPAL.

“Rasa cinta kita seperti manisnya epal merah.”


“Cinta sejati memerlukan kesetiaan, cinta suci menuntut sebuah pengorbanan.”

Cinta Dalam Hati~Salwati Haris (Kaki Novel)


Cinta Dalam Hati~Salwati Haris
Penerbit: Kaki Novel
Harga: RM20.00
Tarikh terbit: Februari 2012

Cinta Dalam Hati membawa kisah Annissa yang tidak pernah kenal siapa ibunya. Dia hanya menumpang kasih dengan Haji Adam, yang berperanan sebagai abah dan ibunya. Namun dia sentiasa bersyukur. Bagi Annissa, cukuplah apa yang telah dikurniakan padanya. Sementelah hidupnya dilengkapi dengan kehadiran Abang Badrulhisham, Kak Aida dan anak-anak buahnya yang keletah – Hakim dan Nadiya. Ditambah pula dengan Edham, jejaka yang telah sekian lama cuba mencuri hatinya.

Hidup tanpa ujian dan dugaan, tidak bias mematangkan fikiran. Kehadiran Irman dan Suriya bagaikan penamat kepada kisah cinta Annissa dan Edham. Keakraban di antara Annissa dengan Irman telah menimbulkan riak curiga di hati Edham. Ini telah menyumbang kepada ketegangan dalam perhubungan Annissa dan Edham. Suriya pula pantas mengambil kesempatan. Dia seperti menangguk di air yang keruh dalam ketegangan percintaan abang tirinya itu. Baginya, dia perlu mendapatkan Edham dengan apa cara sekalipun!

Sudah tertulis jodoh di antara Annissa dan Edham tidak kesampaian. Annissa kecewa apabila Edham memilih Suriya sebagai ganti cintanya. Kemudian, Haji Adam pula telah dijemput pulang ke pangkuan Ilahi telah menambah
parah luka di hati Annissa. Annissa terkapai-kapai tanpa kasih sayang dan lindungan Haji Adam yang selama ini
memayunginya daripada derita dan sengsara. Mujurlah ada Abang Badrulhisham dan Kak Aida, peniup semangat agar
Annissa tidak terus rebah dipukul badai ujian.

Seminggu setelah Haji Adam dikebumikan, Annissa menerima sepucuk surat peninggalan Haji Adam yang telah membongkar segala-galanya!

Siapakah Annissa sebenarnya? Apakah yang terkandung di dalam surat Haji Adam itu? Bersatukah cinta Annissa dan Edham akhirnya atau cinta itu terpaksa dibiar berlalu pergi?

Jangan Ganggu Lenaku~Haiza Najwa (Alaf 21)


Jangan Ganggu Lenaku~Haiza Najwa
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-753-2
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

JEMU dan sepi menguasai diri Atira saban hari. Dia sering ditinggalkan seorang diri di rumah besar yang kosong. Tiada jiran, tiada rakan, tiada keluarga. Entah mengapa, suaminya, Asfahul pula seakan cuba menjauhkan diri. Baru berkahwin, tetapi langsung tidak ada bibit-bibit kemesraan.

Dia rindukan belaian suaminya. Dia sering berkhayal hidupnya bahagia sehingga termimpi-mimpi di dalam tidur. Dalam mimpinya, Asfahul sangat penyayang dan bertanggungjawab. Ucapan sayang lelaki itu tidak putusputus dibisikkan di telinganya. Setiap kali terjaga, dia diulit rindu. Bukan merindui suaminya tetapi dia merindui Asfahul di alam mimpinya. Mampukah dia lari daripada kekosongan yang merantai hidupnya di Teratak Asfalin itu? Apakah dia sedar jiwanya menjadi rebutan? Tetapi, oleh siapa?

Sayang 3 Dalam 1~Weeda Airiza (Alaf 21)


Sayang 3 Dalam 1~Weeda Airiza
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-750-1
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Seronok kan bila jadi anak bongsu? Itu yang dirasai oleh Aryana. Macam Dania dalam drama bersiri Awan Dania! Disayangi, dilindungi dan dilayan bagi menatang minyak yang penuh oleh tiga orang abangnya.

Hmm… bila sebut tentang percintaan, Aryana menongkat dagu sambil bingung memikirkan pilihan hati. Pertemuannya dengan Arel sejak pertama kali bersua di dalam lif yang rosak, menyebabkan gadis itu menjadi tidak keruan. Hati jiwangnya mula terusik. Saat Aryana mula mengenal cinta, muncul pula Zafran menagih kasih yang tidak kesampaian. Cinta monyet zaman sekolah sudah berlalu dan kini jejaka itu benar-benar menyayangi Aryana. Gadis itu bertambah bingung apabila Aizam cuba mengetuk pintu hatinya yang sudah sedia dipecah masuk oleh orang lain. Amboi, kasih sayang buat dirinya datang bertimpa-timpa, sekali harung!

Mahu atau tidak, kehidupan harus diteruskan. Sekarang, hanya ada satu cara yang harus dilakukan. Fikir dan bertindak! The best man wins! Hati kata, pilihlah dia. Otak kata, jangan! Hei, kasih… yang mana satu pilihan hatiku?

Nostalgia Padang~Iskandar Dzul Karnain HM (Alaf 21)


Nostalgia Padang~Iskandar Dzul Karnain HM
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 15.00
ISBN: 978-983-124-731-0
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Setanding dengan novel-novel agung yang lain seperti Negeri Salju (Kawabata), A Grain of Wheat (Ngugi), Ranjau Sepanjang Jalan (Shahnon Ahmad), The Beautyful Ones Are Not Yet Born (Ayi Kwei Armah), A Season of A Grace (N.V.M Gonzalez), Lorong Midaq (Naguib Mahfouz) dan lain-lainnya.

Zulkifl i bin Ahmad (2000)
Universiti Sains Malaysia

NOSTALGIA PADANG adalah permata kini yang muncul selepas Sejarah Melayu karya Tun Seri Lanang yang penuh dengan keisti mewaan dan kaya dengan sindiran dan teladan.

Shapiai Mohd Ramly, 1997
Jurnal Warisan Johor

Kisah sejarah berbentuk facti on yang sangat unik, menarik dan jarang diterokai oleh mana-mana penulis sebelum ini. Mohd Mukti , tokoh pahlawan Melayu yang digambarkan di dalam novel ini kuat peganganm agamanya dan berhati waja. Penuh inspirasi, penuh semangat.

Memang Itu Cinta~Elin Nadia (Alaf 21)


Memang Itu Cinta~Elin Nadia
Penerbit: Alaf 21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-749-5
Tarikh Terbit: 15 Jan 2012

Rasa macam nak mengamuk! Rania bengang kerana ibu bapanya bersekongkol dengan Irfan kerana menerima lamaran lelaki itu. Memang Irfan sahabat terbaiknya. Mereka kenal sejak kecil lagi. Tapi dia tidak boleh melupakan arwah Haris, lelaki pertama yang dicintainya.

Kerana memberontak, dia dera suaminya sendiri. Ada saja yang dia buat supaya dapat sakitkan hati Irfan. Dia panggil Irfan si kura-kura. Peduli apa! Dia tidak boleh terima Irfan sebagai suami. Irfan pula sentiasa bersabar kerana faham perasaan Rania. Sifat garang isterinya itu sangat menakutkan. Kecut perutnya! Namun, dia kenal hati budi Rania yang sebenar. Dia percaya, suatu hari nanti Rania akan jatuh cinta padanya. Dia akan buat sampai Rania cair. Si kura-kura ini tidak pernah mengaku kalah. Hati Rania akan ditawan walau apa jua rintangan!

MAT PIN NAPKIN~Umaira Dzul Widad (Fajar Pakeer)


MAT PIN NAPKIN~Umaira Dzul Widad
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-097-2
Harga: RM20.00

Fallah si menantu terpilih itu baru tersedar yang dia sebenarnya lebih senang memilih daripada terpilih. Tetapi memilih Hayfa yang ala-ala calon ustazah pilihan itu bukanlah semudah yang disangka. Lalu dia terpaksa rela menjadi yang terpilih dan membiarkan Hayfa memilih kerana mereka berdepan dengan pilihan yang tidak memihak kepada diri masing-masing. Pilihan, pilihan…

“Biarlah! Begini barulah adil, kan? Bakal isteri Fallah sedang bercengkerama dengan bakal suami Hayfa kat sebelah dinding sana. Bakal suami Lily dengan bakal isteri Hazardi sedang berperang di sebelah dinding sini.”

Menjadi yang terpilih bukan sesuatu yang Hayfa harapkan. Menerima hati si Mat Pin Napkin bakal membuat hati yang lain terluka. Untuk itu dia lebih rela memilih dan membiarkan Fallah terpilih. Walau hakikatnya hati Hayfa yang sejuk beku itu sebenarnya sudah lama dicuri dan dibawa lari. Lalu sebatang pin napkin menjadi ganti, menjadi bukti bahawa Hayfa dan Mat Pin Napkin saling berhutang hati.
Mat Pin Napkin,
Masa yang terus berlalu membawa kenangan itu semakin jauh daripada kita. Dan… hatiku yang telah kau curi itu, bila masanya nak kau kembalikan? Atau mungkin kalau kau kembalikan kepadaku, ia sudah tidak menjadi hatiku lagi? Kerana aku kini tak punya hati kepada insan lain setelah kamu.

JODOH KAU & AKU~Afifah Yusof (Fajar Pakeer)


JODOH KAU & AKU~Afifah Yusof
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-096-5
Harga: RM18.00

Natasya, gadis yang mahu berdiri di atas kaki sendiri, akhirnya menurut kehendak papanya untuk bekerja di syarikat keluarga demi menjaga hati seroang ayah. Namun, baru beberapa ketika dia bekerja di situ, dia sudah terlibat dalam satu masalah yang melibatkan kakaknya, Hana.

“Saya nak cakap yang saya nak berkahwin dengan Hana punya adik, Natasya.”

Sebaris ayat itu telah menyebabkan Natasya menenjadi suri kepada seorang lelaki yang langsung tiada kaitan dengan dirinya. Namun, itulah yang dikatakan jodoh. Antara mahu dengan tidk, Natasya sedia menerima apa pun takdirnya.

Ashraf, lelaki biasa yang punyai rahsia tersendiri. Hanya mahu dikenali sebagai seorang peguam yang makan gaji. Tidak lebih daripada itu. Namun pekerjaannya dipandang rendah oleh bapa kekasih hati. Dan disebabkan itu, dia nekad mengahwini Natasya atas alasan tersendiri.

Natasya dan Ashraf, dua insan yang tidak mengenali sebelum ini terpaksa duduk serumah, menjalankan rutin rumah tangga seperti pasangan lain. Namun akan adakah rasa sayang yang bakal terbit dalam diri mereka? Mampukah Natasya meletakkan Ashraf di hatinya? Permasalahan apa yang Hana lakukan sehingga melibatkan Natasya? Siapa Ashraf yang sebenarnya? Masih adakah jodoh antara Ashraf dan Natasya?

KAU ANTARA BINTANG~Wanie Nordin(Fajar Pakeer)


KAU ANTARA BINTANG~Wanie Nordin
Penerbit: Fajar Pakeer
ISBN 978-967-365-098-9
Harga: RM21.00

Iskandar, macam nama yang dah biasa dengar. Tak ada apa-apa yang istimewa pun. Nothing special! Apa yang spesialnya, nama Iskandar itu maksudnya nama seorang raja kalau merujuk dalam Islam. Dan Iskandar muncul dalam hidup Anum Danisha sebagai raja di hati Anum Danisha. Tak perlu Iskandar susah-susah pasang umpan, mudah saja Anum Danisha terpikat.

Tapi masalahnya sekarang, Iskandar yang Anum Danisha gila-gilakan ini suka main nyorok-nyorok. Sekejap ada, sekejap hilang. Sekejap muncul, sekejap ghaib. Misteri sangat orangnya. Bila dicari, langsung tak jumpa. Bila tak dipanggil, tahu-tahu dah ada depan mata. Iskandar ni manusia ke hantu? Orang ke bunian? Human or vampire?

“Kalau tadi ada bintang nama Aquarius, Gemini, tapi bintang yang awak tengah tengok tu namanya Anum Danisha.”

Iskandar yang pelik. Bintang pun dia sanggup namakan dengan nama Anum Danisha. Tapi, itulah kenyataannya.

Persoalannya sekarang, apa yang berlaku antara Iskandar dan Anum Danisha, realiti atau fantasi? Siapakah sebenarnya Iskandar di mata Anum Danisha? Wujudkah Iskandar yang dimaksudkan? Bersambutkah cinta yang dirasai oleh Anum Danisha? Akan adakah bintang yang bakal menyinar antara mereka?

Ros Biru Untuk Dia~Ijazati Habib (Jemari Seni)


Ros Biru Untuk Dia~Ijazati Habib
Penerbit: Jemari Seni
Penulis: Ijazati Habib
ISBN: 978-967-5118-76-0
Harga: RM20.00 

Tanpa rela, Lyanna menjadi isteri Fakhrul. Daripada benci, Fakhrul jatuh cinta pada Lyanna. Demi cinta, Adam pasrah melepaskan Lyanna. Akan adakah bahagia untuk mereka bertiga?
Eh, ingat aku nak kahwin dengan kau? Aku nak kahwin dengan orang lain tau! Bukan kau. Perasan. Macam kau kacak sangat. ~ Lyanna

Suami? Ya, dia isteri aku. Tapi, sayang. Aku tak pandai menghargai. Aku buta. Sekarang baru aku nampak. Aku tak nak sia-siakan dia lagi. ~ Fakhrul

Adam tak nak tahu kenapa Lyanna berkahwin dengan orang lain. Yang Adam nak cuma Lyanna hidup bahagia. Adam tahu lelaki cacat macam Adam tak mampu nak berikan apa-apa. ~ Adam

Kehidupan bukanlah sesuatu yang boleh direncana. Kadang-kadang Allah temukan kita dengan orang yang kurang sifat penyayang, supaya kita sedar cinta hakiki hanya daripada Allah. Kadang-kadang Allah pisahkan kita dengan orang yang kita sayang, supaya kita belajar erti menghargai. Kadang-kadang Allah ambil apa yang kita sayang, supaya kita mengerti kepada-Nya kita akan kembali.

Lukisan Untuk E-ah~Aryusz (Jemari Seni)


Lukisan Untuk E-ah~Aryusz
Penerbit: Jemari Seni
Penulis: Aryusz
ISBN: 978-967-5118-77-7
Harga: RM20.00 

Faiq: Akan kukejar bayanganmu selagi termampu!

Fathiah: Bengong! Gila! Itulah perkataan yang paling sesuai untuk Faiq tiga suku ni!
Akan kukejar bayanganmu selagi termampu!

“Hei, mamat tiga suku! Jaga sikit mulut kau tu ye. Cakap ikut sedap mulut kau aje.”

“Mestilah aku cakap ikut sedap mulut aku. Takkan nak ikut sedap mulut kau pula. Apa pun, aku pun belum rasa mulut kau lagi. Jadi, aku tak tahulah rasa sedap ke tidak.”

Fathiah:

Bengong! Gila! Itulah perkataan yang paling sesuai untuk Faiq tiga suku ni!

Pantang berjumpa, pasti akan tercetus perang mulut antara mereka berdua. Nurul Fathiah dan Faiq Ezwan kenal sejak bergelar siswa di Universiti Teknologi MARA (UiTM), Segamat. Faiq suka buli Fathiah, dan Fathiah pula jenis yang tidak mahu mengalah. Tiba-tiba Faiq berubah laku. Kata teman-temannya, mungkin lelaki itu sudah jatuh cinta dengan diri Fathiah.

Selama ini segala yang dilakukan oleh Faiq dipandang serong oleh Fathiah. Baginya, cinta kampus tidak menjamin apa-apa. Apatah lagi Faiq pernah menggelarnya ‘pengkid’ satu ketika dulu. Namun begitu, segala ketentuan Ilahi tidak dapat dielakkan. Pertemuan selepas tamat belajar berlangsung secara tidak diduga. Dapatkah Fathiah membuang segala egonya untuk tunduk dan akur lagi kepada cinta seorang lelaki? Dan berjayakah Faiq meraih hati perempuan yang pernah dia hina dulu?

Mencari Taman di Hati~Aidah Bakri (Jemari Seni)


Mencari Taman di Hati~Aidah Bakri
Penerbit: Jemari Seni
ISBN: 978-967-5118-75-3
Harga: RM22.00 

Aku menipu hatiku sendiri… benarkah?
Aku bahagia apabila dekat dengannya?

Kerana sepotong janji, Syuhada menjadi tunangan orang. Malangnya, lelaki itu ‘lari’ daripadanya. Lima tahun jugalah Syuhada terkapai-kapai dalam ikatan tiada makna; lalu Syuhada nekad memutuskan ikatan janjinya.

Lelaki yang tak kenal erti putus asa itu memang merimaskan. Tak faham-faham langsung orang tak suka. Tetapi jika benar tak suka, mengapa ada rasa lain yang bertunas dalam taman hati? ~ Syuhada

Redup sinar mata itu pernah mencuit hati. Kini, sinar mata yang sama masih mendatangkan getar yang hebat di hati. Tetapi, mengapa sinar itu sayu? Terlalu beratkah deritanya?~ Shahrul Riezman

Saat hati mula diulit bahagia, dia terheret ke perkahwinan tanpa rela. Mampukah kita mengecap bahagia, Syu?

Tertikam di sudut kecil sekeping hati… bukan salah sesiapa, cuma aturan takdir-Nya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...