Follow us for faster update on what's new and hot!

Cari novel

PERINGATAH BERHEMAH

BORANG PESANAN INI HANYA UNTUK PEMBELI YANG SERIUS SAHAJA. SILA BUAT PESANAN JIKA ANDA SERIUS MAHU MEMBELI. BACK-OUT BUYER TIDAK DIALU-ALUKAN DI SINI!

Preview

get this widget here

Thursday, 23 August 2012

Suamiku, Encik Perfect 10!~Syamnuriezmil


Suamiku, Encik Perfect 10!~Syamnuriezmil
Karyaseni
RM23.00

PERTEMUAN yang tidak terduga sewaktu penerbangan dari Heathrow, London ke KLIA, Sepang menciptakan sebuah lakonan suami isteri di antara Aleeya Azmeen dan Zarief Danial. Lakonan selama seminggu, demi menyelamatkan Aleeya Azmeen untuk berdepan dengan ibunya, Puan Yazmeen. Janji telah terpatri tetapi perasaan lain pula yang bertakhta dalam hati.

“Abang, orang kahwin pun tak pegang tangan bini dia sebegini teruk, tau! Sampai tak boleh bernyawa tangan Leeya ni.” – Aleeya Azmeen

“Peduli apa Aleeya nak cakap apa pun. Asalkan Aleeya selamat dalam pegangan abang! Abang tak kisahlah apa orang nak cakap.” – Zarief Danial

Saat itu, Syed Muzaffar, bekas kekasihnya, cuba menagih semula kasih dari Aleeya Azmeen. Konflik bertambah hebat apabila keluarga Syed Muzaffar cuba merebut anak yang dikandungkan oleh Aleeya Azmeen untuk mendapatkan harta dan kekayaan. Azura Hanim pula menjadi penghalang rasa cinta Zarief Danial terhadap Aleeya Azmeen.
Aleeya Azmeen menjadi keliru apabila terpaksa memilih di antara cinta terhadap Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial.

“Aleeya dah jumpa ke lelaki perfect 10 tu?” – Zarief Danial

“Dah, tapi dia milik orang,” – Aleeya Azmeen

Siapakah yang layak menjadi suami paling sempurna buat Aleeya Azmeen? Adakah Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial? Adakah Aleeya akan memperoleh cinta dari Encik Perfect 10, seperti mana yang dia harapkan?

Cinta Untuk Sedetik Lagi~Ezza Mysara


Cinta Untuk Sedetik Lagi~Ezza Mysara
Karyaseni
RM28.00

NAILA FARAFEESA merasakan yang dunia seakan-akan terhenti saat dia menerima khabar tentang penyakitnya. Lantas cinta yang menghuni rasa hati terpaksa ditolak tepi demi kebahagiaan insan-insan yang tersayang. Dia tekad untuk menjodohkan lelaki yang dicintainya bersama kakak kembarnya yang baru kehilangan tunangnya. Tapi hati tak mampu menipu bila lelaki bernama Ezrakil itu semakin bertakhta dalam hati.

“Setakat Ezrakil yang pakai kereta Honda tu, aku tak pandanglah. Duit berkepuk-kepuk, tapi kedekut yang amat! Segala benda dalam ofis dia nak catu! Entah-entah kasih sayang dia pada kekasih pun dia nak berkira nanti! Lagipun, dia tu tak cukup handsome macam Remy Ishaklah!” -Naila Farafeesa

“Sebab tak cium atau tak peluk awak, sebab tu awak rasa saya tak sayangkan awak? Macam tu? Hei, saya boleh bagilah semua tu... tapi dengan syarat awak kena jadi seorang yang halal di sisi agama untuk saya.” - Ezrakil


NAILA FARANEESHA mula hilang percaturan lantas melumpuhkan jiwanya untuk bercinta lagi lantaran pemergian tunang tersayang. Tapi kemunculan seorang lelaki bernama Nazreen yang sifatnya persis arwah telah menghentak naluri hatinya. Menyingkap sehelai demi sehelai kenangan yang pernah terukir cantik. Kenapa lelaki ini mampu membuatkan jantung Faraneesha berdebar sama seperti ketika dia bersama Luqman?

“Neesha, saya betul-betul sayangkan awak. Tapi saya tak tahu sama ada awak sayangkan saya sebab saya ataupun kerana saya adalah pemilik hati Luqman!” - Nazreen

Simpulan kasih ini perlu dileraikan tanpa memutuskan talinya. Dan pada saat Farafeesa memerlukan perhatian dan kasih sayang, ibunya yang dulu menjauh semakin dingin terhadapnya. Adakah sepanjang Farafeesa masih bernyawa, dia mampu mendapatkan kasih sayang dari insan-insan yang disayanginya? Dan masih adakah ruang dalam hati Faraneesha untuk menemui pengganti yang lebih baik? Semuanya kisah cinta mereka berdua akan terjawab dalam Cinta Untuk Sedetik Lagi…

Coke And Sundae II~Ilya Abdullah


Coke And Sundae II~Ilya Abdullah (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM22.00
ISBN:978-967-0448-09-1

Kisah dari alam percintaan dibawa hingga kisah berumah tangga. Kalau dulu Coke dan sundae bertegang urat dan bermusuhan kini mereka sudah duduk sebumbung. Kini Azyan sudah bergelar isteri kepada Doktor Muhammad Syakir a.k.a cicak kobeng. Rumah tangga mereka bertambah serinya setelah mempunyai cahaya mata tanda ikatan kasih mereka, Ameerul Hasif yang keletahnya memang memeningkan kepala pasangan suami isteri itu.

Ingatkan aman sampai ke tua, rupa-rupanya ada juga ujian untuk Azyan dan Syakir. Dalam dok tengah syok layan kerukunan rumah tangga, mereka menjadi kalut dengan kehadiran Katrina Kaif a.k.a Kareena Kapoor yang menggoda suami kesayangan Azyan, Syakir. Si Katrina ni siap main bomoh Mak Esah sebab sudah tergila-gilakan Syakir. Huh! Dahsyat perempuan tu. Habis haru-biru kehidupan Azyan dek penangan Kareena Kapoor celup tu. Azyan tak puas hati. Lelaki kemain ramai dalam dunia ni, tapi Si Syakir juga yang jadi pilihan perempuan seorang itu. Lebih menghuru-harakan keadaan yang sememangnya sedia kalut itu apabila Syakir mengatakan yang dia mahu bernikah dengan Katrina pula. Azyan macam nak pengsan!

Hati Azyan berlagu walang. Dalam tengah bersedih hati memikirkan si suami bakal menikah lagi satu, muncul pula Encik Ikhwan dan Zaril yang kacau daun, konon-kononnya mahu menjadi penghibur lara di hati Azyan. Boleh pula jadi macam ni ye?

Tetapi, apa yang pasti Ameerul tidak rela berbapa tiri dan bermak tiri. Hmmm… Azyan, Syakir pandai-pandailah korang settlekan masalah ni.

Syakir: “Sumpah! Abang memang minat pelakon Kareena Kaapor tu tapi abang tak minat Katrina Kaif.”

Azyan: “Samalah tu, dua-dua pelakon Hindustan! Hantar Yan balik rumah ayah!”


Dah Jodoh~Iman Nizrina


Dah Jodoh~Iman Nizrina (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM18.00
ISBN: 978-967-0448-11-4

Ikatan pernikahan ini wujud kerana salah faham. Itu yang Nasira mampu bariskan untuk menggambarkan ikatan yang telah membawa gelaran isteri kepada dirinya. Nasira bakal tunangan Hasni. Nuqman pula bakal suami Zura. Tetapi Hasni dan Zura curang di belakang mereka. Apabila kecurangan itu terbongkar, dua hati terluka minta disembuhkan. Tak sampai dua jam berkenalan dan baru saja bertukar nama, mereka telah ditangkap basah. Ini terjadi akibat salah faham. Nyata, mereka berada di tempat yang salah, pada waktu yang salah. Untuk menjaga nama baik kedua-dua belah keluarga, tiga hari kemudian mereka dinikahkan.

“Kenapa awak setuju kahwin dengan saya?” Nasira bertanya dengan lembut.

“Dah jodoh I dengan you. Nak buat macam? Terima ajelah.” Nuqman membalas dengan selamba.

Mengenali Nasira membuatkan Nuqman jatuh cinta semula. Luka di hatinya menghilang begitu sahaja kerana takdir yang dia terima cukup indah. Tidak timbul isu frust menonggeng kerana kecurangan Zura. Tidak sempat dia hendak melayan blues, hatinya terisi semula.

Sejak mengenali Nuqman, Nasira kenal erti keluarga. Sementelah dia telah dibuang keluarga kerana kes tangkap basahnya itu. Dia tahu erti kebebasan dan erti kebahagiaan sejak menjadi ahli keluarga Nuqman yang menerima kehadirannya dengan tangan dan hati yang terbuka. Pertama kali bertentang mata dengan Nuqman, dia beranggapan bahawa lelaki itu adalah seorang yang tegas lagi garang. Rupa-rupanya lelaki itu seorang yang menyenangkan kerana pandai menghiburkan hatinya. Semakin lama dia mengenali lelaki itu, dia semakin tertarik dengan Nuqman.

Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, baru belajar bercinta. Dalam belajar bercinta mereka dapati cinta sahaja tidak mencukupi. Harus ada ‘perencahperencah’ lain. Rumah tangga mereka dilambung ombak yang hampir menghanyutkan mereka. Nasib baik ada yang sudi menghulurkan tali, agar mereka tidak terus hanyut dibawa badai.

Bertitik tolak dari situ, mereka terus belajar bagaimana bercinta, berkasih dan hidup bersama sehingga mereka cukup kuat melalui setiap dugaan bersama-sama.

Mereka belajar mencari adunan yang paling tepat untuk kasih mereka. Mencari adunan kasih hati mereka. Mencari adunan cinta mereka. Bisakah mereka menemui resipi adunan itu? Atau adakah mereka akan terus mencari resipi adunan hati?

“Jodoh itu pintu bahagia. Kalau kita rela menerima takdir tersebut, kita akan menemui kunci bahagia itu.”


Bisikan Kata Hati~Dila Dyna


Bisikan Kata Hati~Dila Dyna (Stok belum ada)
Kaki Novel
RM22.00
ISBN:978-967-0448-10-7

Kemalangan jalan raya yang meragut nyawa tunang tercinta telah menghumban Aiman Syakiri ke lembah sepi. Angan-angan dan impian yang dicoret bersama hancur dalam sekelip mata. Kosong dan gelap dirasakan hidupnya tanpa kehadiran wanita tercinta itu. Laila Marlisa pula datang dengan linangan air mata yang mengalir lesu dipipinya menidakkan rasa hati yang tercoret dalam diarinya di hadapan kakaknya di saat segalanya sudah terlambat.

“Laila cintakan you… I ha… harap you dapat bahagiakan Laila. Janji pada I.”  ~Laili Nurlisa.

“Diari tu tak betul kak long… kak ngah tipu aje...”  ~Laila Marlisa.

Ternyata aturan ALLAH itu lebih dari segala-galanya. Ikatan perkahwinan dan mahligai yang dibina langsung tidak memberi apa-apa makna di hati Aiman Syakiri, lantas Laila Marlisa bertindak pergi membawa diri. Perginya membawa cinta yang sejak sekian lama sudah mekar di laman hati. Pergi demi kebaikan semua.

“Kau ingat kalau kau tunjuk surat ni aku akan halang kau pergi ke? Jangan mimpi. Kau nak sangat pergi kan? Pergilah!… berhambus kau dari hidup aku!”  ~ Aiman Syakiri.

Perlanggaran di hadapan balai ketibaan antarabangsa KLIA telah menemukan semula kedua-dua insan itu selepas empat tahun segalanya berlalu. Masing-masing dengan kehidupan sendiri. Ada rasa yang mula berdetak di hati Aiman Syakiri. Ada kenangan yang mula mekar di jiwa Laila Marlisa. Rasa benci yang sudah dipupuk sejak sekian lama, sedikit-demi sedikit mula meluntur.

Tapi siapa pula Emelda? Siapa Amir Idzham dan Hakim? Akan adakah sinar bahagia buat dua hati ini? Akan berlalukah perit yang selama ini membelenggu relung hati Laila Marlisa?

Suamiku Vampire~Ria Natsumi


Suamiku Vampire~Ria Natsumi
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-130-6
Harga: RM22.00

“Danish Aniq, siapa tak kenal dia? Sejak zaman sekolah rendah lagi dia digelar vampire disebabkan personalitinya yang erotik. Waktu siang, wajahnya pucat bagaikan tak cukup darah, tapi bila malam menjelma, dia seperti makhluk yang baru mendapat kuasa luar biasa.”

Itulah yang sering diperkatakan mengenai Danish. Namun, apa yang diperkatakan, sedikit pun tidak mengganggu kehidupan Lidya yang baru berpindah di kawasan itu. Baginya, apa pun kata-kata orang tentang Danish, apa dia kisah. Sikit pun tak ada kaitan dengan dirinya.

Pertemuan kali pertama dengan Lidya, telah melahirkan rasa cinta di hati Danish. Danish berusaha mendekati Lidya. Namun, usahanya sentiasa menemui jalan buntu. Saat itu, dia mula memasang agenda. Agenda yang pasti akan membuatkan Lidya hadir di hadapannya.

Dalam bijak Danish mengatur agenda. Tidak diduga agenda yang diaturnya menjadi satu kejadian yang tidak diingini. Lidya yang telah bertakhta dalam hati, terus hilang sebelum sempat dicuri hatinya. Namun, Lidya tetap di ingatan Danish. Lidya haknya.

Takdir Allah, siapa yang dapat melawan. Jodoh dan pertemuan itu telah ditakdirkan. Danish dan Lidya ditakdirkan bersama. Walaupun Lidya bagaikan orang baru, Danish tetap mahukannya. Lidya juga berusaha dalam menjalinkan hubungan dan ikatan bersama Danish. Ada bahagia yang sudah bercambah. Namun, kebahagiaan yang baru mereka kecapi tidak berpanjangan. Ada satu rahsia yang telah terbongkar. Perasaan benci mula bercambah dalam diri Lidya untuk Danish.

Kejadian apakah yang dialami Lidya dan Danish? Apakah yang menyebabkan Danish mengatakan Lidya haknya? Rahsia apa yang telah terbongkar dan menyebabkan Lidya membenci Danish? Dapatkah mereka mempertahankan rumah tanggan yang baru dibina? Dan, betul ke apa yang dikata orang selama ini? Danish itu manusia atau vampire?

Selepas Kamu~Sofea Ixora


Selepas Kamu~Sofea Ixora
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-131-3
Harga: RM19.00

Alia: “Kenapa hati ini dicipta untuk disakiti berkali-kali? Tidak sanggup rasanya untuk terus disakiti begini. Ya Allah hanya Kau yang mengerti betapa sengsaranya diri ini hanya kerana menagih cinta sejati daripada makhluk bernama manusia.

Tengku Azril: “Alia… Aril bukannya lelaki yang sempurna pun. Namun apa saja yang Aril beritahu Alia sebelum ni, tak ada satu pun dusta. Semuanya benar. Setiap hari Aril mengingati Alia…”

Haqimi: “Tapi kalau Alia berdegil nak bayar juga Qimi terima. Cuma bukan bayar dengan duit tapi Alia kena jadi isteri Qimi.”

Alia pernah bahagia dengan cinta pertamanya, Tengku Azril. Angan-angan mereka musnah untuk hidup bersama atas angkara ibu Tengku Azril sendiri. Lebih teruk, Alia dihalau oleh keluarganya. Lantas dia membawa diri ke Kuala Lumpur.
Tanpa diduga Haqimi hadir mengetuk pintu hatinya. Alia teragak-agak untuk menerima lelaki itu dalam hidupnya. Namun, sebelum dia sempat merasai kebahagiaan bersama cinta kedua, sekali lagi Alia diuji. Haqimi tiba-tiba menghilangkan diri. Lebih bingung dia secara tidak rela menjadi tunang Faris iaitu abang Haqimi sendiri.

Dalam penantian menunggu Haqimi kembali semula kepadanya, Alia dikejutkan dengan kehadiran Datin Zaidah, wanita yang bertanggungjawab memusnahkan impiannya untuk hidup bersama cinta pertamanya. Wanita itu meminta pertolongan Alia agar memujuk Tengku Azril balik ke Malaysia selepas hampir empat tahun tidak pulang ke tanah air.

Ternyata pertemuan Alia dengan Tengku Azril bukanlah pertemuan biasa. Tengku Azril benar-benar ingin memujuk Alia agar kembali kepadanya semula. Hidup Alia yang tenang tiba-tiba menjadi resah dek tiga lelaki dalam hidupnya. Faris, tunang tidak sengaja Alia. Haqimi, bos dan kekasihnya. Tengku Azril, bekas kekasih merangkap tunang tidak jadi.


Cinta Tak Sempurna~Ezdiani Abd Rahman


Cinta Tak Sempurna~Ezdiani Abd Rahman
Fajar Pakeer
ISBN: 978-967-365-127-6
Harga: RM23.00

“Aku tak bersalah! Aku tak buat semua tu! Sumpah! Aku tak buat benda jijik ni.”

Zaliya terperangkap. Sungguh, dia tidak lakukan. Dia tahu, adabnya sebagai gadis Muslimah. Harga dan maruah dirinya dijaga rapi, namun semuanya hancur bila semua itu tercalar bila dia dituduh berkhalwat.

Demi menutup aib keluarga, dia terpaksa disatukan dengan lelaki yang langsung tidak dicintainya. Hubungan suami isteri hanya pada nama. Mana mungkin dia dapat terus berdamping dengan lelaki ego, bengis, sombong dan angkuh seperti Zahid. Apatah lagi, sikap Zahid yang acuh tidak acuh membuatkannya rasa sedikit goyah dengan layanan Zahid.

Tanpa disedari, di hati masing-masing telah mula timbul bibit-bibit cinta. Keegoan menjadi penghalang hubungan mereka daripada terus berputik.

Zahid sudah tidak mampu lagi untuk menipu perasaannya. Dia tepikan ego untuk memikat hati isterinya. Pelbagai cara diusahakan sehingga hati si isteri berjaya ditawan.

Namun, di saat hati mereka mula bersatu, ada sahaja rintangan demi rintangan yang menghalang hubungan mereka berdua. Cinta yang baru bermula itu kembali jauh. Kembali menampakkan jurang.

Mampukah untuk mereka teruskan hubungan itu? Adakah rintangan-rintangan yang melanda mampu menguatkan lagi rasa kasih dan sayang yang sudah menebal? Atau, cinta mereka sebenarnya cinta yang tak sempurna?

Encik Abangku Romantik~Elee Mardiana


Encik Abangku Romantik~Elee Mardiana
Alaf21
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-810-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Kahwin? Minta maaflah! Widelia mahu jadi lawyer dan mak andam glamor terlebih dahulu. Berapa ramai pun lelaki yang mama mahu kenalkan, dia tetap tidak akan terima. Alasannya not my taste! Tapi… lelaki bernama Haikal tu lain daripada yang lain. Walau Wedia jawab tak suka, dia terus kejar dan paksa gadis itu jatuh cinta padanya. Agresif betul mamat tu! Muka temboklah katakan…

Iqbal juga sukakan Widea. Tapi cuma simpan dalam hati saja. Tak berani konon! Helo, encik abang... Zaman sekarang kalau sudah tangkap cinta kenalah terus kata suka. Nanti melepas… gigit jari, padan muka! Masalahnya sekarang… Widea tetap kata, jangan buang masa. Buatlah apa pun, dia belum nak tukar status! Tapi Haikal, terus push, push, push! Iqbal pula… dalam hati ada taman bengong sorang-sorang.


Yang Indah Hanya Mimpi~Sharifah Abu Salem


Yang Indah Hanya Mimpi~Sharifah Abu Salem
Alaf21
Harga: RM 30.00
ISBN: 978-983-124-809-6
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Razif dan Norjinah - waktu mencemburui kebahagiaan mereka. Konflik rumah tangga yang membadai tidak pernah surut. Razif kecewa, Norjinah ada lelaki lain. Adakah kerana dia sudah tua, maka Norjinah beralih kasih pada yang muda? Kalau begitu… dia pun mampu pasang dua! Retak seribu hati Norjinah dituduh curang oleh si suami. Kasihnya pada lelaki kedua hanya sekadar lakonan, sedangkan di hatinya cuma ada satu nama. Razif! Tapi mengapa Razif sanggup menduakannya?

“Siapa yang cintakan Ji tak penting, bang. Siapa yang Ji cinta, itu yang penting.”
Norseha dan Badrul – hidup mereka terus berantakan. Norseha benci dengan kelahiran Lukman. Jangankan mahu pegang, pandang pun tak sudi. Hiba hati Badrul melihat Lukman seperti yatim piatu disisih ibu sendiri. Pada Norseha, Lukman anak yang tidak dikehendaki. Berkali-kali dia minta diceraikan. Tapi, Badrul bukan dayus. Kesabarannya semata-mata kerana Lukman.

“Aku sudah menghampakan dia hanya kerana mahu berkorban untuk Norseha. Sayangnya pengorbanan itu tidak mendapat penghargaan sewajarnya. Apakah aku akan lebih dihargai apabila memilih Sharifah Yasmin?”

Keranamu Aku Rela~Sania Yasmin


Keranamu Aku Rela~Sania Yasmin
Alaf21
Harga: RM 18.00
ISBN: 978-983-124-808-9
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012


Air mata Tasnim tidak pernah kering. Merebut cinta Jeffrey dia dibenci keluarga lelaki itu. Namun jodoh mereka kuat. Dia bahagia kerana Jeffrey janji syurga. Malangnya takdir menentukan Jeffrey disahkan menghidap leukimia.

Setiap hari menunggu mati, Jeffrey hiba melihat derita Tasnim. Dia merencana sendiri. Isterinya berhak memiliki bahagia kedua. Jadi, Tasnim mesti dilepaskan. Tasnim akan dipaksa kahwin lain. Dia sendiri sudah memilih lelaki yang bakal menjadi suami baru Tasnim. Cinta Tasnim cinta mati. Berulang kali dia menolak kemahuan Jeffrey. Dia rela jadi balu daripada mereka bercerai hidup! Namun, Jeffrey tetap melafazkan talak. Tasnim pasrah. Hatinya remuk-redam... Mereka berpisah bukan dek sengketa! Cuma, dia bingung disuruh mengahwini lelaki yang memang dikenalinya. Kuatkah Jeffrey melihat dia bersama lelaki itu? Bahagialah Tasnim. Cinta matimu hidup dalam hatiku.



Balada air mata~Angela Ungkuan


Balada air mata~Angela Ungkuan
Alaf21
Harga: RM 18.00
ISBN: 978-983-124-807-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Namanya Kesuma. Sebaik Sahaja Dilahirkan, Ibunya Pergi Berganti Nyawa. Anak Yatim Ini Ibarat Piatu Bila Ayahnya Pula Pergi Membawa Diri. Sejak Itu Hanya Datuk Dan Nenek Sahaja Tempat Dia Bermanja. Wajah Ibu Tidak Pernah Ditatap. Kasih Si Ayah Jauh Untuk Didakap.
Enam Tahun Kemudian, Kamal Pulang. Dia Bertegas Membawa Kesuma Pergi. Dia Mahu Anak Itu Membesar Bersama Keluarga Baharunya. Mulalah Episod Duka Datang Satu Per Satu. Banglo Mewah Kamal Ibarat Neraka Bagi Kesuma. Asal Usulnya Diungkit. Kerana Fitnah Dan Hasutan, Kamal Terkhilaf Membenci Anak Sendiri.
Redha Dengan Apa Yang Berlaku, Kesuma Pasrah Memujuk Hati. Andai Ada Orang Lain Gembira Atas Penderitaannya, Biarlah! Dia Percaya, Derita Ini Akan Bertukar Bahagia Jika Dia Tetap Sabar Dan Terus Berdoa.

Awek Buku & Cornflakes Madu~Annis Rizani

Awek Buku & Cornflakes Madu~Annis Rizani
Buku Prima
RM19.90
ISBN: 978-967-0342-72-6
Tarikh Terbit: 15 Ogos 2012

Kelalaian Zaireen menjaga sebuah buku menyebabkan gelaran ‘awek buku’ diberikan kepadanya oleh Zaffrul. Kerana sebuah buku itu juga, tercetusnya pertemuan demi pertemuan antara mereka berdua. Sedang Zaireen meniti bahagia setelah Zaffrul membuka bicara tentang hala tuju hubungan mereka, harapan itu hanya tinggal harapan. Kehadiran Ruzaizi pula amat tidak dialu-alukan. Bagi Zaireen, lelaki itu merupakan seorang makhluk yang paling sombong, ego dan berlagak yang pernah ditemuinya. Tapi disebabkan cornflakes madu, Ruzaizi sanggup buat kerja gila dengan bertandang ke rumah orang tua Zaireen. Kekeliruan demi kekeliruan semakin mencelarukan perasaan Zaireen. Siapakah Ruzaizi ini? Apakah kaitannya dengan Zaffrul? Kenapa banyak persamaan antara mereka berdua? Mampukah Zaireen menggantikan tempat Zaffrul dengan Ruzaizi yang gila itu?





Doa Cinta Hersalina~Amer Mukhlis


Doa Cinta Hersalina~Amer Mukhlis
Buku Prima
RM 19.90
ISBN: 978-967-0342-68-9
Tarikh Terbit: 31 Jul 2012

Kata Rita, kelahiran Hersalina adalah satu kesilapan. Sebab itulah Hersalina dina? kan hak seumur hidup. Kata Mak Timah, Hersalina tidak bersalah. Dia adalah mangsa dari kecurangan Rita dengan lelaki lain. Semuanya bukan dia yang pinta, apatah lagi lahir dalam keadaan yang mengaibkan. Hersalina adalah sejarah hitam yang Rita mahu lupuskan terus! Kerana satu persitiwa pahit, Hersalina dipersalahkan. Saat dirinya dirogol, ia bagaikan mengulang sejarah hitam penipuan ibunya dahulu. Dan saat Hersalina disahkan mengandung, dia nekad ingin membesarkan benih dalam kandungannya walaupun nyawanya hampir melayang dibelasah oleh keluarganya sendiri! Meskipun pedih, rengsa dan derita, dia tahu hidupnya berputar bersama caturan takdir-Nya, sehingga ke garisan akhir dia terpaksa merelakan segalanya. Bukankah setiap penderitaan akan ada jalan kebahagiaan. Tapi sampai bila dia harus menanti. Adakah sehingga dia tiada lagi di dunia ini barulah kebahagiaan dapat dikecapi? Adilkah dia dihakimi hanya kerana kisah hitam orang lain? Hersalina punya perasaan, ingin bahagia bersama insan yang disayanginya.

Aku Bukan Bola~A je Fazlina


Aku Bukan Bola~A je Fazlina
Buku Prima
RM 19.90
ISBN: 978-967-0342-71-9
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Mohd Khyrill Zafrie, pemain bola pujaan wanita. Cintanya hanya untuk Nur Iris Arisya. Namun badai cinta mula melanda setelah Khyrill terpaksa pergi ke satu desti nasi jauh demi cita-citanya yang menggunung. Pemergiannya mengecewakan Arisya. Rasa cemburu membuatkan ikatan cinta yang dibina, kian terlerai. Saat luka Arisya masih berdarah, Tengku Fauzie datang mengetuk pintu hati nya. Jejaka kacak dan kaya ini pada mulanya ti dak percaya pada cinta, namun rasa cinta pada Arisya membuai dia dalam satu perasaan aneh. Sayang seribu kali sayang, hati Arisya terlalu sukar untuk ditebak cintanya. Adakah rasa cinta Arisya pada Khyrill Zafrie masing menggunung? Siapa pilihan Arisya, Khyrill Zafrie atau Tengku Fauzie?

Demam Aishiteru~Lynn Dayana


Demam Aishiteru~Lynn Dayana
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-61-0
Tarikh Terbit: 13 Ogos 2012

Siapa kata menjadi remaja itu senang? Siapa kata menjadi pelajar itu tiada bebanan? Sakit. Sangat sakit apabila kita jatuh dan tiada siapa yang mahu menerima ‘kejatuhan’ itu. Zaris mahukan Amirul. Adiwira di dalam hidupnya. Bagi Amirul pula, Zaris? Tidak mahu!
Sampai bila Zaris mahu terikat di dalam ruang yang sama? Hanyut dalam alam khayalan! Hari Muzik menjadi penentu. Lagu Aishiteru dinyanyikan khas untuk Amirul. Argh....Aishiteru jadi ‘I hate you’. Zaris bangun dari mimpi. Ilmu itu penyuluh jiwa. Dia bangkit mahu menjadi pelajar terbaik.
The Great Girls pesaingnya perlu ditumpaskan. Bukan dalam cinta tetapi di dalam pelajaran. Aja aja fighting!

Cinta@FB~Umi E. Na


Cinta@FB~Umi E. Na
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-58-0
Tarikh Terbit: 13 Ogos 2012

Farah Linda yang berusia 17 tahun baru sahaja kematian ayah. Dalam keadaan yang masih bersedih, dia berusaha untuk menggembirakan semula ibunya yang murung disebabkan kematian suami tersayang. Pada masa yang sama, dia juga berusaha menyelamatkan kedai bunga arwah ayahnya daripada ditutup oleh ibunya.
Menerusi laman sosial Facebook, Farah Linda berpeluang mengenali seorang pemuda bernama Iqram Fadhli. Dia sedar yang pemuda itu mempunyai ciri-ciri lelaki idaman hatinya. Bagaimanapun, Farah Linda agak kecewa apabila Iqram Fadhli memberitahunya yang dia masih belum bersedia untuk bercinta. Selepas mendapat keputusan SPM, mereka merancang untuk berjumpa buat kali pertama.
Pada saat itu, Farah Linda sangat berharap Iqram Fadhli akan meluahkan isi hatinya untuk menjadikan dia sebagai teman wanitanya.
“Ah, macam manalah aku boleh jatuh cinta dengan dia? Bukan ke dia dah bagi tahu yang dia tak nak bercinta lagi? Hmm... Dia lelaki yang teguh pendirian. Dah tentu dia tak akan berganjak daripada prinsipnya. Dan aku pulak, macam mana aku boleh kalah dengan perasaan aku sendiri? Kenapa aku nak terus layan perasaan sedangkan aku tahu dia tak mungkin balas cinta aku? Ah,lemahnya aku! Kalaulah dia tahu, tentu aku malu...” ~ Farah Linda

Kawan Baik Forever~Wafa Arissa


Kawan Baik Forever~Wafa Arissa
Buku Prima
RM 15.00
ISBN: 978-967-0342-67-2
Tarikh Terbit: 20 Ogos 2012

Sofea Athilia mulai membenci kawan sekelasnya Zalifah, apabila Zalifah terpilih menyertai pasukan bola jaring sekolah. Paling mengharukan apabila Sofea Athilia yang menyimpan perasaan terhadap Shahrul, tetapi Shahrul sebenarnya meminati ciri gadis seperti Zalifah.
Sofea Athilia melancarkan ‘bom pembenci’ kepada Zalifah. Pelbagai fitnah ditaburkan kepada Zalifah. Perkara paling dahsyat yang dilakukan apabila Sofea Athilia merancang pertemuan sulit di antara Zalifah dan Shahrul, sehingga mereka berdua ‘ditangkap basah’ di sekolah.
Apakah yang terjadi kepada Zalifah bagi mempertahankan kebenaran? Adakah Zalifah dibuang sekolah? Bagaimana pula dengan Shahrul?

Wednesday, 1 August 2012

Projek Memikat Suami~Hanna Abdullah


Projek Memikat Suami~Hanna Abdullah
Karya Seni
RM21.00

NAWWAL HUSNA, baru sehari pulang ke tanah air selepas tamat pengajian, dia dikejutkan dengan berita peminangannya. Demi ummi dan babah, Husna bersetuju dengan permintaan itu meskipun dia tahu sangat sukar untuk bersama dengan lelaki yang memang tak sukakan dia.

“Jangan menyesal, little girl. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Cik Nawwal Husna, awak akan jadi isteri saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today.” – Zahrain Alimin

Hidup berumah tangga dilayari berbekalkan nasihat dan petua dari kakak-kakaknya,yang lebih dikenali sebagai Master-ji dan Side-kick.

“Buat apa kalau Puan Sri berkenan, tapi tuan punya badan tidak!” – Nawwal Husna

“Una tak pernah terfikir ke, kalau Puan Sri boleh berkenan kat Una, kenapa Una tak buat anaknya pun berkenan kat Una?” - Najla

Berjayakah Nawwal Husna memikat suaminya si mamat ketul ais beku, Zahrain Alimin? Bolehkah ketul ais beku ini dicairkan?

“Sayang... Abang tak tahu bila abang jatuh cinta dengan sayang, sebab abang sibuk sangat hendak membenci sayang. Benci, benci, benci, tup-tup, in love. Bila jatuhnya pun abang tak tahu,” - Zahrain Alimin

Apabila mereka sudah menemui cinta itu, wujud pula penghalang dek rasa cemburu dan fitnah. Berjayakah mereka mempertahankan rasa cinta yang baru hendak bercambah? Ikuti cabaran dan usaha Nawwal Husna untuk membina rumah tangga bahagia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...